Voor de snelle lezer

Inzicht in Je Marketingfunnel

Marketingfunnel management gaat over het meten, analyseren en optimaliseren van elke stap in het proces van het aantrekken van potentiële klanten tot het sluiten van deals. Met de juiste tools en inzichten kun je precies zien hoe goed je marketingstrategieën werken en waar er ruimte is voor verbetering. Door gebruik te maken van MyDesk CRM, gecombineerd met krachtige analysetools, zoals Power BI en Google Analytics, krijg je een duidelijk beeld van je volledige marketing- en salesproces.

Inzicht in je Marketingfunnel
Doelgroep-analyse
Lead en conversie tracking
Synergie Marketing & Sales
Inzicht in lead nurturing
Kanaalprestatie-analyse

Dankzij marketingfunnel management heb ik grip op de gehele funnel en kan ik gemakkelijk mijn strategieën aanpassen om tot betere resultaten te komen.

Arno-de-Wolf-Marketeer
Arno de Wolf
Online Marketeer

Ontdek zelf

Binnen het MKB is er nog een grote slag te slaan als het gaat om online marketing. MyDesk helpt jou hierbij door iedere stap in je commercieel proces meetbaar te maken. Zo zie je direct waar ruimte voor verbetering is. Benieuwd naar meer? Plan een kennismaking en we vertellen je graag hoe we jouw gehele commercieel proces helpen optimaliseren.

Weet of je het juiste publiek aanspreekt

Het is toch wel prettig als je weet of je de juiste doelgroep bereikt met je marketingcampagnes. Anders steek je veel tijd, geld en moeite in iets dat toch niks gaat opleveren. Met MyDesk CRM, Power BI en Google Analytics, kun je gedetailleerde demografische gegevens en gedragsinzichten verzamelen over je leads. Door te analyseren wie je website bezoekt, wie interactie heeft met je content en wie converteert naar een lead, krijg je een duidelijk beeld van je publiek.

Wanneer je deze inzichten niet hebt, kan het moeilijk zijn om te bepalen of je marketinginspanningen effectief zijn en of je je middelen op de juiste manier inzet.

Door gebruik te maken van MyDesk en geïntegreerde analysetools, zoals Google Analytics, kun je gedetailleerde rapporten genereren over je publiek. Deze rapporten helpen je te begrijpen wie je bereikt en of dit overeenkomt met je ideale klantprofiel (ICP). Op basis hiervan kun je je strategieën aanpassen om beter aan te sluiten bij je doelgroep.

Zie hoeveel leads en conversies je binnenhaalt

Het meten van het aantal leads en conversies over een bepaalde periode is nodig om de effectiviteit van je campagnes te evalueren. Met MyDesk CRM kun je eenvoudig rapporten genereren die laten zien hoeveel leads er zijn binnengekomen en hoeveel hiervan zijn geconverteerd.

Om de ROI van je campagnes te bepalen en beslissingen te nemen over toekomstige marketingstrategieën, heb je natuurlijk wel inzicht nodig in de juiste gegevens. In dit voorbeeld het aantal leads en conversies, maar ook hoeveel geld je geïnvesteerd hebt.

Door gebruik te maken van MyDesk en Power BI kun je gedetailleerde overzichten en dashboards instellen. Deze laten je precies zien hoeveel leads en conversies je hebt binnengehaald over elke gewenste periode. Het geeft je daarnaast inzicht via welke kanalen deze zijn gerealiseerd en hoeveel je hebt uitgegeven. Hierdoor kun je snel en effectief bijsturen waar nodig.

Krijg een duidelijke terugkoppeling van Sales op leads

Synergie tussen marketing en sales is een van de belangrijkste elementen voor jouw bedrijf om succesvol te worden. Het moet voor iedereen snel duidelijk zijn hoe leads worden opgevolgd en wat de uitkomst hiervan is. MyDesk CRM maakt het mogelijk om de voortgang van elke lead te volgen en de feedback van het sales team vast te leggen.

Als deze synergie tussen marketing en sales ontbreekt, loop je het risico dat leads verloren gaan of niet goed worden opgevolgd. Bij bedrijven waar marketing en sales niet goed samenwerken, is er vaak ook geen goede terugkoppeling van sales over de aangeleverde leads. Hierdoor weet marketing niet of ze wel de juiste leads binnenhalen.

Met MyDesk CRM kun je eenvoudig zien welke leads zijn opgevolgd, wat de status is van elke lead, en welke feedback het sales team heeft gegeven. Dit zorgt voor een transparante en efficiënte samenwerking, waarbij marketing en sales als één team werken aan het converteren van leads.

Je conversieratio van Lead naar Afspraak inzichtelijk

Het is belangrijk om te weten hoeveel leads daadwerkelijk converteren naar afspraken. Dit geeft inzicht in de effectiviteit van je lead nurturing proces en de kwaliteit van je leads.

Zonder deze inzichten zie je niet waar leads in de funnel vastlopen en wordt het lastig om vast te kunnen stellen waarom ze niet converteren naar afspraken.

MyDesk CRM biedt gedetailleerde rapporten en analyses die laten zien hoeveel leads converteren naar afspraken. Door deze gegevens te analyseren, kun je je lead nurturing strategieën verbeteren en ervoor zorgen dat meer leads daadwerkelijk converteren naar waardevolle afspraken.

Meet de kwaliteit van je afspraken

Waar het uiteindelijk om draait, is weten hoeveel afspraken resulteren in gesloten deals. Dit geeft inzicht in de effectiviteit van je sales team en de kwaliteit van je afspraken. Het kan zo maar zijn dat je merkt dat gesprekken met een bepaald type lead minder succesvol zijn dan met een ander type lead. Daar kan je in de toekomst weer rekening mee houden.

Zonder duidelijke gegevens over de conversie van afspraken naar deals, is het moeilijk om te begrijpen waar je salesproces kan worden verbeterd. Of dat misschien andere factoren een rol spelen waardoor je uiteindelijk geen deal weet te scoren.

MyDesk CRM biedt houvast om de voortgang van elke afspraak te volgen en te analyseren hoeveel hiervan resulteren in gesloten deals. Dit helpt je om de prestaties van je sales team te meten en eventuele knelpunten in het proces, of daarbuiten te identificeren en aan te pakken.

Zet in op je best renderende Leadkanaal

Het ene leadkanaal is de andere niet. Sommigen slaan wel aan bij jouw doelgroep, terwijl anderen misschien compleet over het hoofd gezien worden. Het is belangrijk om te weten welke leadkanalen de meeste waardevolle leads genereren, zodat je je marketinginspanningen en budgetten effectief kunt toewijzen.

Wanneer je geen inzicht in de prestaties van verschillende leadkanalen hebt, kan het moeilijk zijn om te bepalen waar je je marketingbudget het beste kunt inzetten. Dat heeft tot gevolg dat de ROI van jouw marketingbudget een stuk lager is dan het zou kunnen zijn. En dat je kansen misloopt om meer te halen uit de kanalen die wél goed draaien.

MyDesk biedt je de mogelijkheid om de prestaties van verschillende leadkanalen analyseren. Door te kijken naar het aantal leads, de kwaliteit van de leads en de uiteindelijke conversiepercentages per kanaal, kun je inzicht krijgen in welke kanalen het beste renderen. Hierdoor kun je je marketingbudgetten en inspanningen effectiever toewijzen en optimaliseren.

Marketingfunnel Management met MyDesk: Meer inzicht, betere resultaten

Als je jouw commercieel proces wil optimaliseren, kan je niet om marketingfunnel management heen. Door gebruik te maken van MyDesk CRM krijg je de tools en inzichten die je nodig hebt om elke stap in je funnel te meten, analyseren en verbeteren. Of het nu gaat om het begrijpen van je publiek, het meten van leads en conversies, of het optimaliseren van de samenwerking tussen marketing en sales, MyDesk CRM helpt je om je marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen en meer succes te behalen.

Maak nu gebruik van onze gratis proefperiode van 30 dagen en zie hoe je inzicht krijgt in jouw marketingfunnel en er een echte groeimotor voor jouw bedrijf van kan maken. We staan ook graag voor je klaar voor een korte kennismaking, of gebruik de onderstaande knop om onze demo te bekijken!