Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning van het werk waarbij toch rekening wordt gehouden met acute klantwensen.

6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt:

  1. Geef eenmalig per klanttype een bezoekfrequentie aan voor jouw klanten

Dit is de meest eenvoudige tip met een maximaal effect op de planning van het werk van de buitendienst. Je krijgt perfect inzicht in de werkdruk wanneer je  het bezoek van jouw klantgroepen naar 1x per jaar; 1 x per halfjaar of 1 x per kwartaal classificeert. Het inlezen van deze bezoekfrequentie in My Desk kost enkele minuten per jaar en het scheelt je enkele uren per week!

  1. Zorg voor evenwicht tussen relatiebeheer- en acquisitiebezoeken

De bestaande klanten met een bezoekfrequentie komen automatisch in beeld wanneer ze weer bezocht moeten worden. Als er een acquisitiegesprek gepland is, dan is het erg makkelijk om in dezelfde regio direct ook het relatiebeheer bezoek te plannen.

  1. Maak een weekplanning met 1 druk op de knop

In My Desk heb je het overzicht over alle klanten die bezocht moeten worden (wachtende klanten). Je kunt deze groep klanten sorteren op een regio en direct op een dag in jouw agenda slepen. Het maken van een weekplanning doe je in een handomdraai en er wordt geen klant vergeten.

  1. Een efficiënte routeplanning bespaart erg veel tijd en kosten

My Desk geeft je een duidelijk overzicht van alle klanten in de regio. Je hebt met behulp van de My Desk de planning per regio/per dag gemaakt en uiteraard is dan de beste route ook direct in beeld.

  1. Een perfecte oplossing voor als een afspraak plotseling uitvalt

Het overkomt ons geregeld. Je loopt binnen bij de klant en wat blijkt…..de klant is helaas niet aanwezig om wat voor een reden dan ook. Ook hier biedt de My Desk een perfecte oplossing. Niet terug naar kantoor rijden maar met 1 druk op de knop zie je op jouw crm app welke klanten er in de buurt zitten die toch binnenkort door jou bezocht zouden moeten worden. Even bellen of binnenlopen en jouw reis is niet voor niets geweest.

  1. Geen dubbele agenda

Door de koppeling met outlook loopt de agenda synchroon met de agenda in de My Desk. Alle afspraken die met klanten zijn gemaakt zijn gekoppeld aan deze klanten en ook zichtbaar voor de binnendienst. Afspraken met een privé karakter zijn afgeblokt zonder inzage voor anderen. Je hoeft dus maar één agenda te beheren.

Gerelateerde artikelen:


Geplaatst op 26 maart 2020