Klantmanagement

Mobiele applicatie

Pijplijnmanagement

Rapportages

ABC-klanten

Bezoekverslagen

Omzetdata

Koppeling Outlook

Routeplanner

Handsfree notities

Marketing Automation

ERP-koppeling

Klantmanagement

Start ieder contact met je klant vanuit onze CRM database in één centraal overzicht. Weet welke verkoopkansen er openstaan, bewaar notities en stel een automatische contactherinnering in. Zo behaal je altijd het maximale resultaat bij je klant.

  • Klantgegevens, e-mails en notities bewaren op één centrale plek
  • Alle verkoopkansen per klant in één overzicht
  • Automatische herinnering aan nieuwe contactmomenten
  • Openstaande taken per klant en inzicht in de voortgang hiervan
Klantmanagement
CRM app

Mobiele applicatie

Met de CRM app van MyDesk heb je jouw klantgegevens altijd en overal in je broekzak. Genereer de snelste route langs je klanten, bekijk vóór je afspraak nog even wat er eerder is afgesproken en spreek direct na je afspraak je bezoekverslag in.

  • Bezoekverslag inspreken
  • Google Maps integratie
  • Automatische routeplanner

Pijplijnmanagement

Met de pijplijn functionaliteit heb je op ieder moment inzichtelijk waar je klant zich in het verkoopproces bevindt. Zo vergroot je de kans op verkoopsucces en verklein je de kans dat je concurrent er met de klant vandoor gaat.

  • Monitor de voortgang van klanten in het verkoopproces
  • Zie direct hoeveel omzet je kunt verwachten
  • Maak prognoses op basis van je pijplijn
Verkooppijplijn
Dagrapport

Dag- & weekrapportages

Via MyDesk krijg je automatisch je salesrapportage in je mail. Je ziet waar jouw vertegenwoordigers mee bezig zijn, waar verkoopkansen liggen, welke omzet er in de pijplijn zit en welke omzet er is gerealiseerd. Zo kun je jouw verkoopteam gericht bijsturen en behoud je het zicht op de cijfers.

  • Dagrapport met de contactmomenten, hetgeen is besproken en de nieuwe verkoopkansen
  • Verkoopkansenrapport om altijd bovenop de pijplijn te zitten
  • Niet-bezochte klanten rapport om te kijken welke klanten lang niet zijn bezocht
  • Taken rapport om de opvolging van taken te monitoren

Omzetdata

De koppeling met Power BI maakt het mogelijk om via MyDesk met één klik op de knop te zien hoe je met je commerciële team presteert. Het Power BI dashboard presenteert de belangrijkste verkoopdata in een visueel overzicht met behulp van begrijpelijke tabellen en grafieken.

  • Gerealiseerde omzet vs geprognotiseerde omzet
  • Gerealiseerde omzet per productgroep, klant en verkoper
  • Productgroepen die aandacht nodig hebben
  • Klanten die al even niets besteld hebben

Routeplanner

Met behulp van onze Google Maps koppeling heb je als buitendienstmedewerker in je CRM-app zicht op alle klanten in de buurt. Op het kaartje worden de klanten in het rood weergegeven als ze te lang niet bezocht zijn volgens de ingestelde bezoekfrequentie. Door op het adres te klikken, start de navigatie en ben je op weg!

  • Bereken de snelste route
  • Bekijk welke klanten in de buurt zitten
  • Zie in één oogopslag op de kaart bij welke klanten je al lang niet bent geweest

Snelle communicatie

Afspraak gehad of order gescoord? Dan stel je via MyDesk direct je collega’s op de hoogte. Werk samen om klanten binnen te halen en tevreden te houden. Communiceer altijd en overal met elkaar!

  • Samenwerken in één omgeving
  • Taken aanmaken voor collega’s
  • Collega’s taggen in gespreksnotities
Snelle communicatie

ABC-klanten

Zie in één oogopslag welke (potentiële) klanten te lang niet meer zijn bezocht. Verdeel je klanten in categorieën en kies per categorie hoe vaak je die klanten wil bezoeken. Je kan zelf kiezen welke frequenties je wilt toepassen. Een voorbeeld van veel gebruikte frequenties zijn:

  • 1x per jaar
  • 2x per jaar
  • 1x per kwartaal
  • 1x per maand

MyDesk kijkt naar het laatste ingeplande contactmoment bij een klant en naar de ingestelde bezoekfrequentie.  Is de frequentie verstreken en is er nog geen afspraak ingepland? Dan verschijnt de klant in je wachtende klantenlijst. Hier blijft de klant staan totdat je een contactmoment met de klant hebt gepland. Zo vergeet je nooit meer een klant.

Bezoekverslagen

In MyDesk verwerkt elke vertegenwoordiger binnen twee minuten zijn bezoekverslag via de app. De vertegenwoordiger hoeft, aan de hand van maximaal 4 vragen, alléén de minimale hoeveelheid informatie in te voeren in MyDesk.

  • Is er een verkoopkans?
  • Wat is er besproken?
  • Is er een taak voor jezelf en/of een collega?
  • Vast een vervolgafspraak maken?

Via deze weg is heel het team op de hoogte van de ontwikkelingen bij de klant. MyDesk verstuurt deze informatie automatisch in een overzichtelijk rapport per mail naar geïnteresseerden, zoals de binnendienst of de salesmanager.

Voorbeeld leadinfo

Marketing Automation

Stem je marketingacties naadloos af op je verkoopactiviteiten. Interessante websitebezoekers opsporen of de juiste mail naar de juiste klantgroep op het perfecte moment: MyDesk biedt je de mogelijkheid deze belangrijke marketingfuncties te integreren in je CRM systeem.

  • Inzicht in je customer journey met Marketing Automation
  • Detecteer interessante websitebezoekers met Leadinfo
  • Creëer en meet resultaten met E-mail en Social campagnes
  • Analyseer je websiteconversies met Google Analytics data

Handsfree gespreksnotities maken

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Dan is het erg makkelijk dat je MyDesk kunt gebruiken om de notitie in te spreken. Dit gesproken bericht wordt direct omgezet in een schriftelijke notitie onder de klantgegevens in MyDesk en je collega’s zijn ook gelijk op de hoogte!

CRM bezoekverslag inspreken
CRM koppeling Outlook

Koppeling Outlook

Door de Outlook koppeling is het niet nodig om twee verschillende agenda’s bij te houden. Op het moment dat je een afspraak in MyDesk zet, verschijnt deze ook in Outlook. Andersom werkt de koppeling ook. Daarnaast is het handig om taken vanuit MyDesk naar medewerkers te kunnen sturen die niet met MyDesk werken, maar wel een taak toebedeeld moeten kunnen krijgen. Op deze manier kun je eenvoudig terugkoppeling geven.

  • Gebruik één agenda
  • Taken gesynchroniseerd
  • Contactpersonen gekoppeld

ERP-koppeling

Ruim een kwart van de klanten van MyDesk maakt gebruik van de koppeling tussen MyDesk en het ERP-systeem wat zij zelf gebruiken. De koppeling zorgt ervoor dat processen sneller verlopen en de data in allebei de systemen gelijk is. Wil je weten of het voor jouw organisatie slim is om te koppelen en wil je weten wat hier allemaal bij komt kijken? Lees er alles over op onze pagina CRM en ERP koppelen. MyDesk biedt onder andere koppelingen met:

 

Omzet uit ERP

Weten of jouw ERP systeem gekoppeld kan worden?

Klaar voor meer omzet en overzicht?

Probeer MyDesk 30 dagen gratis uit

Ilse-Laptop-Binnendienst