Efficiënt en foutloos met Zapier en MyDesk

  • Automatiseer tijdrovende & handmatige taken
  • Verminder fouten binnen je proces
  • Garandeer directe opvolging binnen je team
  • Loop geen verkoopkans meer mis

Herkenbaar? Een potentiële klant heeft informatie opgevraagd; verkoopkans! Alleen de klantgegevens moeten nog wel even in het CRM, Sales moet weten dat ze contact moeten opnemen en de binnendienst dat een verkoopkans aangemaakt moet worden. Allemaal aparte, handmatige en foutgevoelige stappen. Dan nog maar hopen dat alles meteen wordt opgevolgd. En laten we eerlijk zijn, vaak ben je dan al drie dagen verder. Dat kan makkelijker en vooral; sneller!

Veel ondernemers en commercieel managers verliezen kostbare tijd, of maken ongewild fouten, doordat ze handmatig (potentiële) klantgegevens moeten invoeren, of afdelingen apart moeten informeren bij nieuwe verkoopkansen. Met de ‘universele stekkerdoos’ die Zapier heet, is dat niet meer nodig. Ontdek de voordelen van de koppeling met MyDesk CRM.

Email Automation
Efficiënter werken
Snellere opvolging
Gestroomlijnde samenwerking
Slimmer organiseren
Workflows automatiseren

Moeite om te bedenken waarvoor je Zapier kan gebruiken? Schakel ons in. Het gaat je zó veel tijd schelen.

Koen Rovers CRM
Koen Rovers
Sparringpartner Commercieel Managers

Er is niks dat niet efficiënter kan

Er is altijd iets binnen je bedrijf dat efficiënter kan met behulp van Zapier en MyDesk CRM. Daar geloven wij in. Kan je niks bedenken? Wij staan, met onze persoonlijke begeleiding, voor je klaar. Onze service houdt niet op bij het leveren van MyDesk CRM. Wij denken met je mee en helpen je optimaal gebruik te maken van alle koppelingen

Wat is Zapier

Zapier is een, in de basis gratis, automatiseringstool die je aan verschillende systemen kan koppelen om workflows (ZAP’s) op te zetten. Dit doe je op basis van ’triggers’ en ‘actions’, of beter gezegd gebeurtenissen en acties. Op deze manier kan je bijvoorbeeld je koppeling tussen MyDesk CRM en Leadinfo automatiseren. Belangrijk om te weten is dat je hiervoor, bij beide partijen, een aparte account nodig hebt. Voor Zapier raden wij aan een betaald account te nemen.

Heeft Leadinfo vervolgens een interessante websitebezoeker geïdentificeerd? Dan kan je met de Zapier koppeling ervoor zorgen dat met één druk op de knop, alle belangrijke gegevens naar MyDesk CRM worden gestuurd. Je kan vervolgens ook direct een verkoopkans aan laten maken en de verantwoordelijke persoon op de hoogte stellen dat er een actie moet plaatsvinden. Compleet geautomatiseerd, zonder dat je zelf nog handmatig werk hoeft te verrichten.

Niks meer vergeten

Als ondernemer, of commerciëel manager, heb je veel aan je hoofd. Hierdoor kan het nog wel eens zo zijn dat je iets vergeet. Dat hoeft niet erg te zijn, maar je kan er ook een (potentiële) klant mee verliezen. Het laatste wat je wil is dat een klant naar je moet bellen voor een status update.

Met de Zapier CRM koppeling bij MyDesk hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Komt er een aanvraag binnen? Dankzij de workflow, die wij met jou hebben gebouwd, worden de gegevens automatisch in MyDesk gezet. Vervolgens wordt er een verkoopkans aangemaakt en ook de opvolgtaken worden automatisch doorgestuurd naar de betreffende medewerkers. Zo hebben wij onze klant DÉCAAR geholpen een workflow op te zetten waardoor mensen die zich inschrijven op de website automatisch aangemaakt worden in MyDesk. Hierna wordt direct een opvolgtaak aangemaakt voor de juiste medewerker. Zo wordt nooit een taak vergeten én bespaar je veel tijd.

Eindeloze mogelijkheden

Het gebruik van Zapier beperkt zich niet tot alleen de koppeling met MyDesk CRM. De mogelijkheden zijn eindeloos. Daarom raden wij ook aan om te kijken welke andere processen je kan optimaliseren. Er is altijd iets dat efficiënter kan en wij kijken graag mee.

Zo kan je het ook gebruiken om je e-mails te automatiseren. Bij veel emailtools moet je iedere keer weer opnieuw aangeven naar welke klantenlijst het gestuurd moet worden. Je moet een uitdraai uploaden, of een selectie maken van contactpersonen. Met Zapier kan je dit allemaal automatiseren. Hierdoor heb je altijd een up-to-date lijst en zie je niemand over het hoofd.

Ga met ons in gesprek

Vanwege de grote hoeveelheid mogelijkheden en koppelingen met verschillende platformen, kan het lastig zijn om starten met Zapier. Er is heel veel informatie beschikbaar, waardoor het onoverzichtelijk kan worden met uitzoeken wat relevant is voor jou business.

Ga daarom met ons in gesprek. We kijken graag me je mee waar nog winst te behalen is. Ook komen we met plezier op bezoek om in persoon mee te kijken en alles goed in te stellen.