Altijd en overal je CRM in je broekzak
Je bent op zoek naar een CRM app. Je verkopers zijn namelijk erg vaardig met hun smartphone. Ze bellen de hele dag. Scoren afspraken. Maken deals. Maar als het op CRM aankomt, moeten ze alles nog via hun laptop doen.
In deze tijd verwachten je verkopers dat hun klantinformatie overal beschikbaar is. Ze willen snel opdrachten binnen kunnen halen. MyDesk maakt het jou en je verkopers makkelijk: een eenvoudige CRM app waarmee jij en je verkopers klantgegevens altijd bij de hand hebben.
Met meer dan 10 jaar ervaring met CRM-software, weten wij als geen ander wat er bij een CRM-implementatie komt kijken. De kwaliteit van de software is natuurlijk ontzettend belangrijk. Maar het gaat verder dan dat. Er moet draagvlak zijn bij jouw verkopers, want zij moeten de CRM applicatie uiteindelijk gaan gebruiken. Wij zorgen ervoor dat jouw verkopers zien wat het gebruik van een mobiel CRM hen oplevert.
We beginnen met een praktische training voor jouw verkoopteam, waarin jouw verkopers stap voor stap leren MyDesk te gebruiken. Zo hoef je niet alles zelf uit te leggen. Vervolgens komen we regelmatig langs om de voortgang te bespreken en waar nodig advies en persoonlijke begeleiding te geven. Want het persoonlijke aspect; dat vinden we super belangrijk.
Het voordeel van de MyDesk ten opzichte van een ander CRM systeem is dat het veel eenvoudiger is voor mij, maar vooral voor de mensen die er onderweg mee moeten werken
Doordat jouw vertegenwoordigers direct na hun afspraak 4 korte vragen beantwoorden in de CRM applicatie, vergeten ze geen belangrijke informatie. Ze hoeven namelijk niet te wachten totdat ze weer op kantoor zijn. De antwoorden worden automatisch opgeslagen en doorgestuurd naar de binnendienst. Je verkopers op kantoor weten meteen wat er moet gebeuren en kunnen waar nodig feedback geven. Dit verbetert de samenwerking tussen de binnen- en buitendienst.
Handig: in de MyDesk CRM app kunnen jouw verkopers hun bezoekverslag inspreken. Gewoon tijdens het rijden. Zo hoeven ze niet alles uit te typen.
Is jouw vertegenwoordiger bij een klant geweest? Dan ziet hij in de app een overzicht met de klanten en prospects die zich in de buurt bevinden. Wachten deze klanten al even op een contactmoment? Dan kan jouw verkoper direct even langsgaan om te peilen hoe de vlag erbij hangt. Zo werkt hij aan de klantrelatie en hoeft hij de week erna niet weer helemaal terug voor één afspraak. Kan hij zijn tijd mooi besteden aan belangrijkere dingen.
Handig: de MyDesk CRM app heeft een geïntegreerde versie van Google Maps. De navigatie laat automatisch de kortste route langs de verschillende klanten en prospects in de buurt zien.
In het overzichtelijke dashboard van de CRM app zien jouw verkopers in één oogopslag wat ze nog moeten doen. Niet allerlei verschillende blaadjes en bestanden met takenlijsten, maar één handig overzicht met daarin:
Vanuit het overzichtelijke dashboard in de app kom je met maximaal drie klikken op de juiste plek in de sales app terecht. Fijn, want zo voorkom je frustratie bij jouw verkopers die de app moeten gebruiken.
Iedere ochtend krijg je via de mail een dagrapport. Het rapport verschijnt elke ochtend automatisch in jouw inbox. In het dagrapport worden de gesprekverslagen van de dag ervoor samengevat. Op basis van deze informatie kan jij de vertegenwoordigers aansturen en waar nodig bijsturen.
Wekelijks ontvang je een overzicht van alle actuele klantkansen van elke vertegenwoordiger. Op basis van dit rapport kun je zien hoe jouw vertegenwoordigers het doen. En je ziet welke opdrachten binnenkort waarschijnlijk gaan vallen.
Heb je zaken waarvan je dagelijks, wekelijks of maandelijks een rapportage wilt? Dan kunnen we dat heel gemakkelijk voor je regelen. De inhoud van de rapportage bepaal je zelf en kun je op ieder gewenst tijdstip opvragen. Om maar een voorbeeld te geven: via Power BI kunt je met één klik een visueel overzicht openen met daarin alle omzetcijfers. Fijn voor jouw overzicht, en handig als je de cijfers moet presenteren.
Je downloadt de app als als Apple gebruiker via de App Store en als Android gebruiker via de Google Play Store. Eerst 30 dagen proberen? Vraag dan hier een gratis proefaccount aan.
Zoals gezegd, biedt de CRM applicatie je de mogelijkheid om snel en eenvoudig bezoekverslagen in te spreken, verkoopkansen aan te maken en notities op te stellen. Maar naast de applicatie voor smartphone, biedt de MyDesk ook een uitgebreide desktop versie met alle functionaliteiten die je nodig hebt om succesvol met een CRM aan de slag te gaan. Van automatische salesrapportages tot klantmanagement functie. En van sales pijplijn tot naadloze koppelingen met andere software. Hier lees je alles over de functionaliteiten van MyDesk.