Voor de snelle lezer

Vooral benieuwd hoe een dag mét de MyDesk mobiele app eruit ziet? Of wil je alleen even snel de samenvatting lezen. Het kan allemaal. Gebruik één van de onderstaande links om snel door de pagina te navigeren.

Altijd en Overal Toegang tot Jouw CRM

Als vertegenwoordiger wil je altijd en overal toegang hebben tot je klantgegevens en verkoopkansen. Met de MyDesk mobiele app, een native applicatie die speciaal is ontworpen voor gebruik op je smartphone, heb je deze toegang altijd binnen handbereik. Geen gedoe met trage mobiele websites of beperkte functionaliteiten, maar een snelle app die je commerciële processen naadloos ondersteunt, waar je ook bent.

Real-time toegang tot Klantinformatie
Snelle verslaglegging
Snellere opvolging
Gestroomlijnde samenwerking
Inzicht in klantbehoeften
Altijd goed voorbereid

Met de functionaliteit bezoekverslagen heb ik binnen 2 minuten mijn gesprek verwerkt en kan ik mijn collega’s snel op de hoogte brengen van de gemaakte afspraken.

Erik Snijder Accountmanager bij MyDesk CRM
Erik Snijder
Accountmanager CRM

Ontdek zelf

Ontdek zelf hoe de bezoekverslagen van MyDesk jouw verkoopproces kunnen optimaliseren. Met onze eenvoudige en efficiënte functionaliteit heb je inzicht en grotere kans op succes binnen elke fase van jouw commerciële traject. Benieuwd naar meer? Plan een kennismaking en ervaar de voordelen zelf.

De Kracht van de MyDesk Mobiele App

De MyDesk mobiele app maakt het leven van jouw vertegenwoordigers een heel stuk makkelijker. Het stelt ze in staat om real-time informatie te raadplegen, afspraken in te plannen, notities te maken, en nog veel meer. Dit verhoogt niet alleen hun efficiëntie, maar zorgt er ook voor dat ze altijd goed voorbereid en up-to-date zijn. Nu zijn praatjes natuurlijk leuk, maar het is veel interessanter om over echte ervaringen te lezen. Daarom nemen we je graag mee bij een dag op pad met een vertegenwoordiger, zowel zonder als mét de MyDesk mobiele app.

Een Dag vol stress, chaos en gemiste kansen

Het is 8:00 uur en Jan, vertegenwoordiger bij een groothandel, begint vol goede moed aan zijn werkdag. Zijn agenda staat vol met afspraken verspreid over de regio, dus het is belangrijk dat hij efficiënt te werk gaat vandaag. In zijn auto probeert Jan snel wat klantinformatie door te nemen via zijn laptop. Helaas werkt deze niet helemaal mee door een trage internetverbinding. “Je krijgt die lach niet van mijn gezicht!” denkt hij nog even hardop, om te voorkomen dat de moed hem nu al in de schoenen zakt. “Dan maar vertrouwen op mijn geheugen en dat kleine beetje informatie die ik gisteravond op papier heb gezet, dat zal vast ook voldoende zijn.”

Rommelig bezoek bij de eerste klant

Bij aankomst bij zijn eerste klant merkt Jan dat hij toch wel wat cruciale informatie is vergeten om op te schrijven. Hij kan zich de exacte behoeften van de klant niet herinneren en de laatste interacties met de klant heeft hij ook niet meer helemaal helder. “Waar had ik die ook alweer opgeschreven?”. Het zorgt ervoor dat hij uiteindelijk een rommelige presentatie geeft en de kans mist om de klant echt te overtuigen. De klant is teleurgesteld en Jan verlaat het gesprek zonder de verwachte vooruitgang. Als hij zijn auto instapt denk hij nog een keer; “Je krijgt die lach niet van mijn gezicht”. Maar langzamerhand begint die lach toch wel te verdwijnen.

Toch maar terug naar kantoor

Zeker als hij zich, tegen het einde van de ochtend, realiseert hij nog meer informatie nodig heeft voor zijn volgende afspraak. Hij besluit terug naar kantoor te rijden om de benodigde documenten op te halen. Het kost hem minstens een uur reistijd, die hij beter had kunnen besteden aan het ontmoeten van andere klanten. Terug op kantoor moet hij ook nog eens wachten tot zijn collega’s hem kunnen helpen met de documenten, omdat hij zelf niet scherp heeft waar hij die kan vinden. Z’n lach is ondertussen omgetoverd in een grimas van stress. Ook omdat hij zelf doorheeft dat zijn efficiëntie hier flink onder te lijden heeft.

Van de regen in de drup

Na een hectische ochtend en veel verloren tijd, heeft Jan zich tijdens de lunch weer een beetje op kunnen laden en gaat hij met hernieuwd optimisme op weg naar zijn volgende afspraak. Helaas wordt dat al weer snel de kop ingedrukt als hij erachter komt dat hij een belangrijke afspraak vergeten is in te plannen. Hierdoor mist hij een kans om een potentiële klant te ontmoeten en blijft deze verkoopkans ongebruikt. Jan’s hoofd zit vol van de informatie en hij merkt dat hij belangrijke details van eerdere gesprekken niet meer helder voor de geest kan halen.

Het einde van een frustrerende dag

Aan het einde van de dag, terwijl Jan terugrijdt naar huis, bedenkt hij zich dat hij ook nog eens vergeten is om notities te maken van zijn gesprekken. Hij maakt aantekeningen op losse papiertjes die hij later moet overtypen. Terwijl hij daar mee bezig is, realiseert hij zich dat dit één van de problemen is waarom zijn dag vandaag zo dramatisch verlopen is. “Dat moet toch op een andere manier kunnen?” Denkt hij bij zichzelf.

En Jan is niet alleen. De commercieel directeur heeft in de gaten dat niet alleen Jan, maar ook andere collega’s tegen deze muren aanlopen. Klanttevredenheid loopt terug, kansen worden gemist, wat allemaal weer een uitwerking heeft op de resultaten en de sfeer op de werkvloer. Daarom wordt er besloten om met de Mobiele CRM-app van MyDesk aan de slag te gaan.

Hoe Jan de lach op zijn gezicht hield

We zijn ondertussen een tijdje verder. MyDesk is geïmplementeerd bij het bedrijf en Jan begint zijn werkdag met de MyDesk mobiele app. Zijn eerste afspraak is met een potentiële klant op een uur rijden. Voordat hij zijn auto instapt kan hij eenvoudig zijn afspraken bekijken en de benodigde klantinformatie raadplegen via de app. Bij aankomst is Jan goed voorbereid en kan hij direct inspelen op de behoeften van de klant. Hij geeft een onvergetelijke presentatie en krijgt nog net geen staande ovatie wanneer hij klaar is. Een nieuwe verkoopkans kan weer toegevoegd worden aan MyDesk!

Extra verkoopkansen dankzij notificaties

Onderweg naar zijn volgende afspraak ontvangt Jan een notificatie dat een klant al een tijdje geen bezoek heeft gehad. Dankzij de MyDesk mobiele app kan hij snel de klantinformatie bekijken en besluiten om deze klant op weg naar zijn volgende afspraak te bezoeken. Deze klant is ontzettend blij met zijn bezoek, want ze begonnen zich al af te vragen waarom ze al een tijdje niks meer van hem hadden gehoord. Zeker nu ze erover zitten te denken om hun assortiment uit te breiden. Wanneer Jan weer in zijn auto stapt, zet hij meteen de extra verkoopkans in MyDesk via de App en denkt nog eens bij zichzelf; “Wat een heerlijke dag vandaag”.

Geen stress, goede afspraken

Halverwege de dag schiet dan toch de stress er nog even in. Jan komt erachter dat hij een belangrijk detail van een gesprek vergeten is. Maar als snel keert de rust weer terug. Met de MyDesk mobiele app heeft hij deze informatie namelijk altijd bij de hand. Dus wanneer hij zijn auto bij zijn volgende afspraak parkeert pakt hij nog even snel de app erbij om de laatste gespreksnotities te bekijken. Hij stapt vol vertrouwen bij de volgende afspraak naar binnen en heeft hier ook weer een goed gesprek, die leidt tot een nieuwe afspraak.

Efficiëntie en samenwerking

Jan plant deze afspraak direct in de app en voegt notities toe over het gesprek. Dankzij de geautomatiseerde synchronisatie heeft zijn team op kantoor direct toegang tot deze informatie. Zo worden fouten voorkomen en worden alle opvolgingen tijdig uitgevoerd. Aan het einde van de dag merkt Jan dat hij een veel efficiëntere dag heeft gehad en ook veel makkelijker kan communiceren met zijn team via de app.

En dat is niet onopgemerkt gebleven bij de commercieel directeur. Ook die ziet dat de samenwerking en klanttevredenheid is verbeterd. En misschien nog wel veel belangrijker, dat al zijn collega’s met veel meer plezier aan het werk zijn!

De MyDesk Mobiele App in Actie

In het dagelijkse leven van je vertegenwoordigers biedt de MyDesk mobiele app verschillende voordelen die de efficiëntie van jouw commerciële team verhogen en de klantrelaties versterken:

Tijdens hun rit naar klantafspraken hebben je vertegenwoordigers bijvoorbeeld direct toegang tot alle klantinformatie via de MyDesk mobiele app. Voorheen moesten ze kostbare tijd besteden aan het opzoeken van gegevens, maar nu kunnen ze zich optimaal voorbereiden en effectieve gesprekken voeren bij hun klanten. Deze directe toegang voorkomt ook dat ze nog extra op zoek moeten naar ontbrekende informatie, waardoor ze meer tijd hebben om extra klanten te bezoeken.

Nieuwe verkoopkansen en tevreden klanten

Gedurende de dag ontvangen je vertegenwoordigers meldingen over klanten die lang geen bezoek hebben gehad. Dankzij de MyDesk mobiele app kunnen ze daardoor beslissen om spontaan langs te gaan om klanttevredenheid te verhogen, of in te spelen bepaalde behoeften waar ze inzicht in hebben gekregen. Deze proactieve benadering leidt vaak tot nieuwe verkoopkansen en tevreden klanten, omdat je vertegenwoordigers weten wat jouw klanten nodig hebben en dat ook op het juiste moment aanbieden.

Direct notities maken en delen

Aan het einde van de dag, of direct na het bezoek, wanneer je vertegenwoordigers beginnen aan hun bezoekverslag, herinneren ze zich de belangrijke details van de gesprekken die anders verloren zouden kunnen gaan. Ze maken direct notities en delen deze met hun team. Zo blijft iedereen op de hoogte en worden belangrijke details niet vergeten of verkeerd begrepen.

Minder fouten, tijdige opvolging

Ook plannen je vertegenwoordigers hun volgende afspraken direct in de app en delen deze informatie met de rest van het team, waardoor er minder kans is op fouten en alle opvolgingen tijdig worden uitgevoerd. De naadloze communicatie via de app verbetert de samenwerking binnen het team, draagt bij aan hogere klanttevredenheid en helpt bij de algehele sfeer binnen het team.

Efficiëntie, rust en overzicht met de mobiele app van MyDesk

De MyDesk mobiele app transformeert de manier waarop vertegenwoordigers werken. Door real-time toegang tot klantinformatie, efficiënte afspraakplanning, en een overzichtelijke weergave van verkoopkansen en opvolgingen, stelt de app vertegenwoordigers in staat om hun werk optimaal uit te voeren. Jan’s werkdag is aanzienlijk verbeterd door de MyDesk mobiele app, wat resulteert in meer efficiëntie, betere klantrelaties, en uiteindelijk meer succes. Met MyDesk heb je altijd je CRM binnen handbereik, waar je ook bent.

Maak nu gebruik van onze gratis proefperiode van 30 dagen en ontdek hoe de mobiele app jouw vertegenwoordigers helpt meer afspraken te scoren en efficiënter te werken. We staan ook graag voor je klaar voor een korte kennismaking, of gebruik de onderstaande knop om onze demo te bekijken!