Voor de snelle lezer

Wil je snel weten hoe de bezoekverslagen jouw commercieel proces optimaliseren, hoe het bijdraagt aan jouw verkoopproces, of alleen even snel een samenvatting lezen? Gebruik één van de onderstaande links om snel door de pagina te navigeren.

Moderne uitdagingen binnen commerciële teams

Tijdens het verkoopproces zijn er meerdere valkuilen waardoor het voor commerciële teams moeilijk kan zijn om leads op een goede manier op te volgen, of klanten op de juiste manier te voorzien in hun behoeften. Vaak zien wij dat deze teams de behoefte hebben om inzicht te krijgen in de volgende onderwerpen:

  • Inzicht in Gesprekken: Hoe krijgen we een duidelijk beeld van wat er is besproken met onze leads en klanten?
  • Dagelijkse Activiteiten van Vertegenwoordigers: Hoe weten we waar onze vertegenwoordigers of accountmanagers hun tijd aan besteden?
  • Opvolging van Leads: Hoe kunnen we er zeker van zijn dat alle leads adequaat worden opgevolgd?
  • Status van Leads: Hoe kunnen we de voortgang en status van leads binnen ons verkoopproces monitoren?
  • Inzichten in Klantbehoeften: Hoe ontdekken we welke onderwerpen belangrijk zijn voor onze klanten en leads?
  • Voorbereiding van Vervolgafspraken: Hoe kunnen we ons beter voorbereiden op vervolgafspraken?
Inzicht in je verkoopproces
Snelle verslaglegging
Snellere opvolging
Gestroomlijnde samenwerking
Inzicht in klantbehoeften
Altijd goed voorbereid

Met de functionaliteit bezoekverslagen heb ik binnen 2 minuten mijn gesprek verwerkt en kan ik mijn collega’s snel op de hoogte brengen van de gemaakte afspraken.

Erik Snijder Accountmanager bij MyDesk CRM
Erik Snijder
Accountmanager CRM

Ontdek zelf

Ontdek zelf hoe de bezoekverslagen van MyDesk jouw verkoopproces kunnen optimaliseren. Met onze eenvoudige en efficiënte functionaliteit heb je inzicht en grotere kans op succes binnen elke fase van jouw commerciële traject. Benieuwd naar meer? Plan een kennismaking en ervaar de voordelen zelf.

Bezoekverslagen en jouw Commercieel Proces

Met de ‘bezoekverslagen’ functionaliteit van MyDesk bieden we een eenvoudige en efficiënte manier om jou van een gemakkelijke werkwijze te voorzien die jou al de benodigde inzichten geeft om de eerder genoemde uitdagingen aan te kunnen pakken.

In de afbeelding hiernaast zie je het commercieel proces zoals wij deze hebben vormgegeven. Deze start op het moment dat jij zichtbaar wordt bij jouw doelgroep, in dit geval op Social Media. En loopt vervolgens door tot het moment dat de eerste impressie heeft geleid tot een klant die ambassadeur van jouw merk is geworden. In de volgende punten vertellen we je binnen welke stappen de bezoekverslagen jouw commercieel proces kunnen versterken.

Waar de bezoekverslagen jou ondersteunen binnen het commercieel proces

De ‘bezoekverslagen’ functionaliteit is met name relevant voor de volgende fases van je commerciële proces:

Afspraak

Na een goede afspraak, wil je daar natuurlijk ook een goede verslaglegging van hebben. Maar laat dat nou nét iets zijn, waar de meeste vertegenwoordigers een broertje dood aan hebben. De vragen in het bezoekverslag helpen je vertegenwoordigers om snel en efficiënt de belangrijkste punten van het gesprek vast te leggen aan de hand van 4 vragen. Zo hebben ze binnen 2 minuten hun afspraak al op ‘papier’ staan.

Opvolging

Tijdens de opvolging is het belangrijk dat geen enkele lead wordt vergeten. Daarnaast wil je ook graag de (opvolg)acties en taken kunnen monitoren. De bezoekverslagen bieden jou ondersteuning door een helder overzicht van de besproken punten en uit te voeren taken te geven. Zo heb je inzichtelijk wat er nog moet gebeuren en vergeet je geen enkele lead.

Ondersteuning binnen jouw Commercieel Proces

Deal

Ook wanneer je de deal sluit wil je graag zo veel mogelijk informatie hebben om op terug te kunnen vallen. Welke afspraken heb je gemaakt met de klant? Hoe ziet het proces eruit nadat ze getekend hebben? De informatie uit de bezoekverslagen helpt je om deze informatie te kunnen benutten tijdens het sluiten van de deal.

Retentie/Ambassadeur

Wanneer de klant heeft getekend, wil je natuurlijk niet dat het daarbij blijft! Het liefst worden ze zelfs ambassadeur van jouw merk zodat ze jou ook binnen hun eigen netwerk aanraden. Om dit te realiseren moet je wel op de hoogte blijven van hun behoeften en feedback. De bezoekverslagen geven jou hier continu inzicht in en helpen jou om proactief met jouw klanten om te gaan.

Hoe Bezoekverslagen bijdragen aan jouw verkoopproces

Inzicht in gesprekken

Na elke klantafspraak kan jouw vertegenwoordiger binnen twee minuten een bezoekverslag invoeren via de MyDesk-app. Door vier simpele vragen te beantwoorden:

  1. Is er een verkoopkans?
  2. Wat is er besproken?
  3. Is er een taak voor jezelf of een collega?
  4. Wil je een vervolgafspraak maken?

wordt alle relevante informatie vastgelegd. Dit zorgt ervoor dat je altijd een duidelijk overzicht heeft van wat er besproken is met elke klant of lead.

Dagelijkse activiteiten van Vertegenwoordigers

Dankzij de systematische invoer van bezoekverslagen kan je eenvoudig volgen hoe jouw vertegenwoordigers hun tijd besteden. De rapporten geven een helder beeld van hun activiteiten, zodat je inzicht krijgt in hun productiviteit en efficiëntie. Ook onderling kunnen deze verslagen helpen om bijvoorbeeld (vervolg)taken beter op elkaar af te kunnen stemmen, of elkaar tips te kunnen geven waar nodig! Zo heeft het gehele team een prettige werkwijze om het beste uit elkaar naar boven te halen.

Opvolging van Leads

Met bezoekverslagen kan je direct zien welke leads zijn opgevolgd en welke acties zijn ondernomen. De informatie wordt automatisch gedeeld met alle betrokkenen, waardoor iedereen altijd op de hoogte is van de status en de voortgang. Dit zorgt voor een gestroomlijnde opvolging en voorkomt dat leads vergeten worden.

Status van Leads

De informatie uit de bezoekverslagen bied je de mogelijkheid om de status van elke lead binnen het verkoopproces nauwkeurig te monitoren. Je kan zien in welke fase een lead zich bevindt, wat de vervolgstappen zijn, en welke acties al zijn ondernomen. Dit helpt je bij het identificeren van mogelijke knelpunten en het optimaliseren van je verkoopstrategie.

Inzichten in Klantbehoeften

Door de gedetailleerde notities in de bezoekverslagen kan je eenvoudig analyseren welke onderwerpen belangrijk zijn voor jouw klanten en leads. Deze inzichten helpen je om jouw aanbod en benadering beter af te stemmen op de behoeften en interesses van jouw doelgroep.

Voorbereiding van Vervolgafspraken

Met de informatie uit de bezoekverslagen kan je je beter voorbereiden op vervolgafspraken. Je weet precies wat er tijdens eerdere gesprekken is besproken, welke vragen of zorgen de klant had, en wat de huidige status is. Dit zorgt voor meer gerichte en effectieve gesprekken, wat uiteindelijk leidt tot meer succesvolle deals én tevreden klanten!

Bezoekverslagen; hét hulpmiddel om jouw commercieel proces naar een hoger niveau te tillen

De ‘bezoekverslagen’ functionaliteit van MyDesk is een onmisbare tool voor elke organisatie die haar verkoopproces wil optimaliseren en haar commercieel proces naar een hoger niveau wil tillen. Door het eenvoudig vastleggen en delen van belangrijke klantinformatie en gesprekken, krijg je het inzicht en overzicht dat nodig is om jouw commerciële successen te vergroten.

Maak nu gebruik van onze gratis proefperiode van 30 dagen en ontdek hoe ‘bezoekverslagen’ jouw verkoopproces kunnen verbeteren. We staan ook graag voor je klaar voor een korte kennismaking, of gebruik de onderstaande knop om onze demo te bekijken!