Bepaal je doelstellingen per klant: gratis voorbeeld accountplan 2024

De feestdagen zijn voorbij. 2024 is aangebroken. Je hebt je algemene verkoopdoelstellingen voor het nieuwe jaar waarschijnlijk al een tijdje klaarliggen. Nu is het tijd voor de volgende stap. Tijd om voor je belangrijke klanten een accountplan te maken. Hierin leg je per klant de verkoopdoelstellingen en belangrijkste informatie vast. Zo kun je per account heel specifiek zien wat er in 2022 te halen is en hoe je dit het beste kunt doen. Het biedt je daarnaast houvast om je klanten door het jaar heen structureel genoeg aandacht te geven. En het motiveert je de verkoopdoelstellingen te behalen.

👉 Wil jij een voorbeeld accountplan waarmee je direct aan de slag kunt? Wij hebben een gratis template accountplan voor je gemaakt dat je alleen nog hoeft in te vullen.

Zo blijf je gefocust op je doelstellingen

In het nieuwe jaar wil je direct scherp zijn op de doelen uit het accountplan. Het is daarom belangrijk dat je weet wat er mis kan gaan wanneer je aan de gang gaat met het bewerken van je accounts. Zo kun je meteen bijsturen als je ziet dat het fout gaat.

Top 5 redenen voor mislukte doelstellingen in 2022:

👉 Jullie bezoeken accounts niet volgens de afgesproken bezoekfrequentie
👉 Jullie bezoeken te weinig accounts met een hoge omzetpotentie.
👉 Jullie weten niet met welke productgroepen jullie achterlopen op de omzetprognose
👉 Jullie volgen verkoopkansen niet of te laat op
👉 Jullie weten niet waarom jullie verkoopkansen verliezen en kunnen dus niet bijsturen

Wil je voorkomen dat het komend jaar misgaat?

Dan helpt een CRM systeem je om per account altijd en overal zicht te houden op je bezoekfrequentie, verkoopkansen, omzetprognose en behaalde omzet.

In deze korte video leg ik je uit hoe je CRM gebruikt om de doelstellingen bij je accounts te behalen:

Weten of CRM ook interessant is voor jouw organisatie?

Bekijk dan nu de CRM demo van MyDesk.

bekijk demo


Geplaatst op 24 december 2021