Op zoek naar een CRM programma waarmee je gemakkelijk verkoopkansen, bezoekverslagen, omzetprognoses en behaalde omzetten bijhoudt? Met MyDesk CRM krijg je een overzichtelijke tool waarmee je jouw verkoopgegevens altijd en overal bij de hand hebt. Handig voor jou als manager om zicht te houden op de voortgang, maar vooral ook handig voor de verkoop binnendienst en buitendienst. Voor hen is belangrijke verkoopinformatie altijd binnen handbereik. Zo missen ze nooit meer een belangrijke verkoopkans.
Beginnen met CRM betekent goede afspraken maken. Je kan immers een CRM systeem kopen, maar wanneer niemand er op de juiste manier mee werkt heb je er alsnog niets aan. Bij MyDesk begrijpen we dat je verkopers de sleutel zijn tot het succes van je CRM programma. We hebben daarom een simpel en gebruiksvriendelijk systeem ontwikkeld waarmee het gehele salesteam makkelijk uit de voeten kan. In maximaal 4 klikken ben je zowel op je smartphone als desktop op de juiste plek in het CRM systeem. Geen onnodige functies, maar alleen datgene wat je verkopers écht nodig hebben.
Maar dat niet alleen. Om het gebruik van CRM tot een succes te maken, geven we jullie salesteam voor de start met CRM een training op locatie, sluiten we periodiek aan bij het verkoopoverleg en staan we altijd klaar om vragen van het salesteam te beantwoorden. Zo gaan je verkopers het CRM programma met plezier gebruiken en behalen jullie de beste verkoopresultaten.
Door MyDesk hebben we per klant goed in kaart wat er speelt en welke verkoopkansen er ontstaan. Verkoopkansen kunnen ze direct invullen en direct noteren. Zo houd je het overzichtelijk en vergeet je minder snel dingen
Het grootste voordeel van een CRM programma voor het salesteam is dat zij belangrijke klantinformatie altijd kunnen opvragen. Onderweg naar een klant, na een bezoekafspraak, thuis en op kantoor. In de CRM applicatie zie je in één oogopslag welke verkoopkansen er open staan en welke klant aandacht nodig heeft. Ook spreek je heel simpel onderweg je bezoekverslag in. Op deze manier is je verkoper na een afspraak nooit meer onnodig veel tijd kwijt met het uittypen van een bezoekverslag. Bovendien is de kans veel kleiner dat je belangrijke klantinformatie vergeet wanneer je direct je bezoekverslag vastlegt in de app. Na het vastleggen van het bezoekverslag ziet de binnendienst direct in het CRM systeem wat er afgesproken is. Zij kunnen dus meteen handelen wanneer dit nodig is. Zo is een offerte bijvoorbeeld sneller verstuurd en is de kans op een deal groter.
Het allergrootste voordeel van een CRM programma voor managers, is dat zij op ieder moment de verkoopcijfers inzichtelijk hebben. Niet alleen geprognotiseerde- en gerealiseerde omzet, maar ook de verkoopcijfers per productgroep of per vertegenwoordiger. Je hoeft als eindverantwoordelijke nooit meer tot het einde van de maand te wachten voordat je de verkoopresultaten ontvangt, maar je ziet real-time zien hoe jullie ervoor staan. Zo kun je sneller bijsturen wanneer het mis dreigt te gaan. Op teamniveau én op individueel niveau.