Makkelijke CRM sales tool voor meer omzet en overzicht
Het klinkt je als manager waarschijnlijk bekend in de oren: je verkopers zijn de hele dag op pad. Doordat ze hun agenda niet hebben ingevuld, heb je geen idee waar ze zijn. Je hoort amper iets van ze en aan het einde van de dag blijkt ook nog eens dat een collega een belafspraak vergeten is. Dat zorgt voor frustratie.
De MyDesk CRM biedt in deze situaties uitkomst. Met de handige sales tool heb je inzicht in het verkoopproces, openstaande offertes en de klanten in de pijplijn. Bovendien heb je real-time inzicht in de cijfers en prestaties van je verkopers. Zo kom je niet meer voor verrassingen te staan.
Doordat je verkopers direct na hun afspraak het gespreksverslag inspreken op de mobiele app, weet je na het gesprek meteen wat er is afgesproken. Zo kun je er kort op blijven zitten en waar nodig je verkopers bijsturen, zodat ze geen verkoopkansen meer missen.
Na het inspreken van het gespreksverslag krijgen de collega’s op de binnendienst meteen door wat er is afgesproken en wat er moet gebeuren. Dit zorgt voor een flinke efficiëntieslag. En net zo belangrijk: het geeft een boost aan de teamspirit. Hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.
Het voordeel van MyDesk voor ons is dat we per klant goed in kaart hebben wat er zich afspeelt. En welke verkoopkansen er bij die klant ontstaan. Dit kunnen de verkopers direct invullen. Zo houd je het overzichtelijk en vergeet je minder snel dingen
We kunnen in deze tijd niet meer zonder onze smartphone. Privé, maar ook zakelijk is een smartphone van levensbelang om met relaties in contact te blijven. En om vast te leggen wat je gedaan hebt. Er is niets zo vervelend als een verkoper die na zijn verkoopafspraak eerst een uur in de auto moet zitten en daarna het gesprek nog moet uittypen op zijn laptop. De kans is groot dat hij er daarna geen zin meer in heeft en het niet meer doet. Dit zorgt voor een gebrekkige verslaglegging, waardoor je als leidinggevende het overzicht mist.
Zorg er bij het kiezen van een goede sales tool voor dat de tool een goede mobiele functionaliteit heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een sales app die verkopers in de auto al kunnen openen en waarmee ze het verslag van het gesprek kunnen inspreken. Zo hoeven ze het thuis niet op de laptop uit te typen. Dit scheelt tijd. En nog belangrijker: het zorgt ervoor dat alle belangrijke informatie direct na het verkoopgesprek wordt opgeslagen en zichtbaar is voor de collega’s van de binnendienst.
Deze functionaliteit klinkt misschien logisch, maar het is super belangrijk om hier goed bij stil te staan. Gebruikersgemak. Want wat is er vervelender dan een gloednieuwe sales tool, die niemand vervolgens gebruikt? Je bent weken bezig geweest met het zoeken naar een nieuwe verkooptool. Je hebt meerdere verkopers over de vloer gehad die allemaal een lange presentatie gaven. Kostbare tijd. Uiteindelijk dacht je de juiste salestool gevonden te hebben. Maar dan, dan stoppen je verkopers na 2 weken al met het invoeren van nieuwe prospects en hun verkoopverslagen. Dat voelt als een vernedering.
Ben bij de aanschaf van een nieuwe sales tool dus ontzettend scherp op het gebruikersgemak van de sales tool. Pas als je verkopers de verkooptool goed gebruiken, kun jij goed monitoren wat er in het salesproces gebeurt. En pas dan kun je toezien op de gemaakte afspraken.
Ben bij het aanschaffen van een nieuwe salestool scherp op de rapportages die je krijgt. Moet je de rapportages van de maandcijfers met je nieuwe sales tool alsnog downloaden in een Excel-bestandje? Of krijg je een overzichtelijk dashboard met een sterke visuele presentatie van de cijfers? Dat is nogal een verschil. Gun jezelf als eindverantwoordelijke dus ook het gemak van een overzichtelijke sales rapportage en let hier goed op bij de keuze voor een nieuwe sales tool.
Dat kan zeker. Je hebt bij ons de mogelijkheid MyDesk eerst 30 dagen gratis te testen voordat je een definitieve keuze maakt. Na deze 30 dagen zit je nergens aan vast.