Connectie en Datawarehousing

Dankzij onze samenwerking met KPI-Solutions is het voor onze klanten mogelijk om snel connecties te leggen tussen hun systemen, MyDesk CRM en Power BI. Hierdoor kan onze Power BI consultant, Tim Hoogveld, direct aan de slag om voor onze klanten een Power BI dashboard te bouwen. Dit dashboard laat alle belangrijke data, van de gekoppelde systemen, zien in één overzicht. Daarnaast zorgt KPI solutions voor een stukje datawarehousing. Hiermee kunnen onze klanten al hun data uit bijvoorbeeld hun boekhoudsysteem, ERP-systeem en MyDesk CRM combineren in één digitaal ‘warehouse’. Dit warehouse is dan weer de basis om data uit te halen voor Power BI-rapportages.

 

Real-time Rapportages

Eenvoudige systeem connectie

Datawarehouse

Hoe werkt het?

Wanneer je ervoor kiest om met MyDesk CRM aan de slag te gaan, hebben wij eerst een goed gesprek. Hier bespreken we wat jij als commercieel manager, of eigenaar, nodig hebt om succesvol gebruik te maken van MyDesk. We analyseren welke systemen je gebruikt en wat jij graag in jouw Power BI-rapportages terug wil zien.

Op basis van die informatie kijkt onze Power BI-expert met jou mee wat er nodig is. Maak je bijvoorbeeld gebruik van Exact Online? Dan hebben wij een plug-and-play connectie klaarliggen en kan je direct aan de slag. Het kan ook zijn dat je van een pakket gebruikmaakt die wat moeilijker te koppelen is. Op dat moment dragen wij KPI-solutions aan. Zij hebben meestal de juiste connectie klaarliggen en sluiten die graag voor je aan.

Als alle connecties zijn gelegd, wordt al jouw data samengebracht in een datawarehouse. Op deze manier kan jouw data gemakkelijk gecombineerd worden. Vanuit daar gaat onze Power BI-expert aan de slag met jouw rapportages.

Het eindresultaat: een overzichtelijk dashboard met al jouw bedrijfsdata, zonder dat je er zelf veel tijd en moeite in hebt moeten steken.