Verkoop Buitendienst CRM

Ondersteuning aan je buitendienstmedewerkers

MyDesk is er voor iedere afdeling binnen jouw bedrijf, de buitendienstmedewerkers worden dus ook zeker niet vergeten! We leggen je graag meer uit over de functionaliteiten waarin MyDesk jouw verkoop buitendienst met CRM in ondersteunt.

Gecentraliseerd klantplatform

  • MyDesk biedt een gecentraliseerd platform waarin je alle klantgegevens, zoals aankoopgeschiedenis, communicatiegeschiedenis en klantvoorkeuren, kan opslaan. Hiermee hebben je buitendienstmedewerkers gemakkelijk en snel toegang tot relevante informatie tijdens hun bezoekronde. Ook op hun mobiel!

Klik op de button hieronder om onze functionaliteiten voor de buitendienstmedewerker in ‘real-life’ aan het werk te zien.

eenvoudig crm systeem in de auto
Gecentraliseerd Platform
Snel Inzicht
Altijd bij de hand

Notities en Verkoopkansen

  • Buitendienstmedewerkers kunnen notities en verkoopkansen toevoegen aan klantprofielen tijdens, of na hun bezoeken. Zo wordt belangrijke informatie vastgelegd die tijdens de klantinteracties zijn besproken, wat helpt bij toekomstige opvolging.

Takenbeheer

  • Buitendienstmedewerkers kunnen gebruikmaken van het ‘Taken’ veld in MyDesk. Dit geeft ze de mogelijkheid om taken en actiepunten te plannen en bij te houden tijdens gesprekken met de klant. Ze kunnen aantekeningen maken, deadlines instellen en prioriteiten beheren om georganiseerd te blijven en ervoor te zorgen dat geen enkele klantbehoefte wordt vergeten.

Wachtende Klanten

  • De functie ‘Wachtende Klanten’ in MyDesk helpt buitendienstmedewerkers om bij te houden welke klanten wachten op een reactie, follow-up of verdere actie. Dit zorgt voor een tijdige opvolging en voorkomt dat klantverzoeken, of vragen worden vergeten. Hiermee snel je reactietijd en verhoog je de klanttevredenheid.

Weten hoe jouw bedrijf meer uit CRM kan halen?

Download het gratis CRM-groeimodel

Koppeling met Outlook

  • De koppeling van MyDesk met Outlook biedt gebruikers het gemak van overzicht op al je afspraken en taken op één plek. MyDesk synchroniseert automatisch afspraken en vergaderingen met Outlook en andersom. Zo heb je nooit last van dubbele afspraken en is je agenda altijd up-to-date is. Deze integratie vereenvoudigt de workflow en helpt gebruikers om georganiseerd te blijven, een onmisbare tool voor effectief klantrelatiebeheer. Jouw buitendienst heeft vaak de meeste afspraken en zal hier de meeste voordelen uithalen, maar ook jouw andere collega’s zullen het waarderen als alles in één agenda staat!

Mobiele applicatie

  • Waar zouden jouw buitendienstmedewerkers zijn zonder hun telefoon? Daarom biedt MyDesk een mobiele app waarmee ze overal toegang hebben tot klantgegevens. Ze kunnen gespreksnotities toevoegen dankzij een spraakfunctie, hun agenda beheren, routes optimaliseren, en direct communiceren met hun collega’s onderweg. Onze app verbetert de flexibiliteit en productiviteit van buitendienstmedewerkers, waardoor ze effectief klantgegevens en interacties kunnen beheren en snel en eenvoudig informatie kunnen toevoegen.
Mobiele CRM applicatie
CRM-binnen-handbereik

Hoe MyDesk helpt bij het vastleggen van informatie

MyDesk biedt buitendienstmedewerkers een gestructureerde en effectieve manier om waardevolle feedback van klanten en prospects vast te leggen. Hiervoor hebben wij een specifiek proces ingericht, dat begint met een reeks gerichte vragen na het afronden van een afspraak:

1. "Zijn er nog kansen ontstaan?"

Je buitendienstmedewerkers kunnen aangeven of er tijdens het klantbezoek nieuwe kansen of potentiële leads zijn ontstaan. Dit helpt jou en jouw collega’s bij het identificeren van groeikansen en verdere zakelijke ontwikkeling.

2. "Zijn er nog notities?"

Niks is zo vervelend als er na een tijdje achter komen dat je vergeten bent om notities te maken. MyDesk helpt je hieraan herinneren en geeft de mogelijkheid om gedetailleerde notities toe te voegen over de besproken onderwerpen, klantbehoeften, feedback, of andere nuttige informatie die is besproken. Dan is het uitschrijven natuurlijk nog steeds een dingetje. Daarom heeft onze mobiele applicatie ook de optie om notities in te spreken. Makkelijk én snel!

3. "Zijn er nog taken?"

Ook kan je direct taken die voortkomen uit het klantbezoek vastleggen en toewijzen aan de juiste teamleden. Dit helpt bij het prioriteren en beheren van actiepunten die voortkomen uit de interactie met klanten, waardoor niets over het hoofd wordt gezien.

4. "Wilt u nog een nieuwe afspraak maken?"

Na een goed gesprek wil jouw buitendienstmedewerkers natuurlijk ook een vervolgafspraak maken. Ook deze kunnen ze meteen in het CRM-systeem plaatsen, zodat het niet vergeten wordt. Dit draagt bij aan klantrelatiebeheer en zorgt ervoor dat de klanttevredenheid wordt verhoogd door aan de wensen en behoeften van de klant te voldoen.

👉 Kortom: Deze gestructureerde aanpak in MyDesk stelt buitendienstmedewerkers in staat om belangrijke informatie en feedback vast te leggen, zakelijk kansen te identificeren, notities bij te houden en effectieve opvolgtaken te plannen. 

Veelgestelde vragen


Geplaatst op 28 november 2023