MyDesk is er om jouw verkoop buitendienst te ondersteunen met CRM. We bieden verschillende functionaliteiten om klantgegevens en interacties effectief te beheren tijdens klant- en prospectbezoeken. We vertellen je op deze pagina graag meer!
MyDesk is er voor iedere afdeling binnen jouw bedrijf, de buitendienstmedewerkers worden dus ook zeker niet vergeten! We leggen je graag meer uit over de functionaliteiten waarin MyDesk jouw verkoop buitendienst met CRM in ondersteunt.
Klik op de button hieronder om onze functionaliteiten voor de buitendienstmedewerker in ‘real-life’ aan het werk te zien.
MyDesk biedt buitendienstmedewerkers een gestructureerde en effectieve manier om waardevolle feedback van klanten en prospects vast te leggen. Hiervoor hebben wij een specifiek proces ingericht, dat begint met een reeks gerichte vragen na het afronden van een afspraak:
Je buitendienstmedewerkers kunnen aangeven of er tijdens het klantbezoek nieuwe kansen of potentiële leads zijn ontstaan. Dit helpt jou en jouw collega’s bij het identificeren van groeikansen en verdere zakelijke ontwikkeling.
Niks is zo vervelend als er na een tijdje achter komen dat je vergeten bent om notities te maken. MyDesk helpt je hieraan herinneren en geeft de mogelijkheid om gedetailleerde notities toe te voegen over de besproken onderwerpen, klantbehoeften, feedback, of andere nuttige informatie die is besproken. Dan is het uitschrijven natuurlijk nog steeds een dingetje. Daarom heeft onze mobiele applicatie ook de optie om notities in te spreken. Makkelijk én snel!
Ook kan je direct taken die voortkomen uit het klantbezoek vastleggen en toewijzen aan de juiste teamleden. Dit helpt bij het prioriteren en beheren van actiepunten die voortkomen uit de interactie met klanten, waardoor niets over het hoofd wordt gezien.
Na een goed gesprek wil jouw buitendienstmedewerkers natuurlijk ook een vervolgafspraak maken. Ook deze kunnen ze meteen in het CRM-systeem plaatsen, zodat het niet vergeten wordt. Dit draagt bij aan klantrelatiebeheer en zorgt ervoor dat de klanttevredenheid wordt verhoogd door aan de wensen en behoeften van de klant te voldoen.
👉 Kortom: Deze gestructureerde aanpak in MyDesk stelt buitendienstmedewerkers in staat om belangrijke informatie en feedback vast te leggen, zakelijk kansen te identificeren, notities bij te houden en effectieve opvolgtaken te plannen.
Om de synchronisatie tussen beide systemen in orde te maken, kan er met behulp van een Webservice API een koppeling gemaakt worden tussen Exact en MyDesk. Bij deze moderne manier van koppelen, wordt de data online uitgewisseld waardoor beide systemen continu met elkaar kunnen communiceren.
Het is belangrijk dat je voor jezelf nagaat welke data je inzichtelijk wil hebben. Misschien is Power BI daarvoor de oplossing en is een koppeling van je CRM met je ERP-systeem helemaal niet nodig.
Klantgegevens die in het CRM systeem staan, zijn maar een fractie van de beschikbare data die een verkoper kan helpen om optimaal te presteren. Met een Power BI dashboard op basis van jouw CRM en ERP data heb je in één oogopslag inzichtelijk hoe je met je commerciële team presteert.
Een Power BI dashboard presenteert de belangrijkste verkoopdata in een visueel overzicht met behulp van begrijpelijke tabellen en grafieken. Verkopers zien meteen welke openstaande offertes er zijn, kunnen meteen bepalen wat de effectiviteit van een investering is en kunnen gelijk een beeld schetsen van het koop- en betalingsgedrag van jullie klanten.
Het wordt direct duidelijk welke klanten en producten jouw bedrijf het meeste rendement opleveren en welke klanten en productgroepen het belangrijkst zijn voor het voortbestaan van het bedrijf. Daarnaast krijg je inzicht in klanten die jouw verkoopteam veel energie kosten, maar eigenlijk maar weinig opleveren. Op basis van deze informatie kunnen de verkopers een plan maken, bepalen hoe veel tijd en energie zij in een klant willen steken en hoeveel daar dan aan verdiend zal worden.
Data die je ook zichtbaar kan krijgen in een Power BI dashboard: