Ideale sales software voor verkoper én manager
Je bent op zoek naar goede sales software voor je verkoopafdeling. Een systeem dat zowel jou als je verkopers de juiste handvatten biedt om meer te kunnen verkopen. En om het overzicht te kunnen bewaren.
Bij MyDesk begrijpen we dat je alleen de beste cijfers en resultaten kunt halen als je verkoopteam de juiste tools heeft om mee te werken. Jij bent eindverantwoordelijke, maar je verliest de controle over het team als zij geen CRM programma hebben waarin ze taken, notities, klanten en verkoopkansen kunnen toevoegen en terugvinden.
Pas als je de juiste salessoftware hebt, creëer je een basis om het samenspel met de binnen- en buitendienst goed te laten verlopen. Zorg dus voor een sales software tool die het voor jou én voor je vertegenwoordigers makkelijk maakt om te presteren. MyDesk biedt je die kans; een handige sales tool die gemakkelijk is in gebruik en die je de controle geeft over de cijfers en resultaten.
Dat het werken met MyDesk CRM je heel wat voordelen oplevert, is nu wel duidelijk. Maar daar laten we het niet bij. Het inpassen van de MyDesk in je organisatie vraagt om meer dan alleen het faciliteren van de software.
In de eerste fase van de implementatie krijgt je verkoopteam van ons een praktische training, waarin ze stapsgewijs leren de MyDesk te gebruiken. Zo hoef je niet alles zelf uit te leggen. Vervolgens komen we periodiek langs om de voortgang te bespreken en waar nodig advies en persoonlijke begeleiding te geven. Want het persoonlijke aspect; dat vinden we super belangrijk.
Heb je tussendoor vragen of opmerkingen? Dan kun je altijd rekenen op onze professionele support afdeling.
Ik denk eigenlijk niet dat we sinds het gebruik van de MyDesk al eens een échte verkoopkans gemist hebben. Zonder de MyDesk zouden we er waarschijnlijk wel meer missen
Niets is zo frustrerend voor een verkoper als tientallen verschillende Word- en Excel-bestanden waar allerlei verschillende verkoopinformatie in staat. Een document voor de prospects, een document voor de huidige klanten en een document met een to-do-list. Om gek van te worden.
In MyDesk zien vertegenwoordigers in één oogopslag wat ze nog moeten doen, waar verkoopkansen liggen en welke bedrijven er nog actief benaderd moeten worden. Slechts één keer doorklikken en uw vertegenwoordiger komt vanuit het dashboard direct op de juiste plek in het systeem terecht.
Handig geheugensteuntje: je vertegenwoordigers kunnen per klant een melding inschakelen. Zo krijgen ze periodiek een herinnering dat ze weer contact moeten opnemen met de klant.
MyDesk CRM heeft een gemakkelijke app waarop je verkopers na een afspraak direct handsfree het gespreksverslag kunnen inspreken. Bijvoorbeeld onderweg naar kantoor. Zo hoeven ze achteraf geen heel gesprek uit te typen. En doordat het gespreksverslag meteen in het systeem staat, weten de collega’s op de binnendienst direct wat er is afgesproken en wat er moet gebeuren. Nog voordat de vertegenwoordiger zelf weer op kantoor is.
Voor één afspraak naar de andere kant van het land? Dat is allesbehalve efficiënt. Twee uur heen, twee uur terug. En dat voor een afspraak die met een beetje pech maar 45 minuten duurt. Dat kan anders.
Door een koppeling met Google Maps, ziet je vertegenwoordiger bij het plannen van een afspraak direct welke andere klanten in de buurt er nog wachten op een contactmoment. Deze kan hij direct inplannen in zijn agenda. Door daarna met één klik de geïntegreerde versie van Google Maps te openen, zien je vertegenwoordiger direct wat de snelste route is om alle wachtende klanten te bezoeken.
Heb je wel eens van die dagen dat er op de verkoopafdeling zóveel gebeurt dat je het overzicht helemaal kwijt bent? Dan kan dat stress opleveren. Met het dagrapport nemen we wat van je kopzorgen weg. Iedere ochtend ontvang je via mail namelijk een dagrapport met daarin de notities en verkoopkansen die de dag ervoor zijn vastgelegd. Zo weet je waar je vertegenwoordigers mee bezig zijn en herpak je de controle op de dagelijkse gang van zaken. Gewoon, met één mailtje in je inbox.
Een vertegenwoordiger die een keer vergeet een klant te bellen? Dat kan gebeuren. Maar het moet niet te vaak voorkomen, want dan moet je ingrijpen. Het is alleen lastig om hier achter te komen. Vooral je u geen overzicht hebt van de klanten die je vertegenwoordigers hadden moeten benaderen.
Om de activiteiten en prestaties van je collega’s inzichtelijk te krijgen, ontvang je vanuit MyDesk wekelijks een verkoopactiviteiten rapport. Zo hoef je niet voor de zoveelste keer bij je vertegenwoordigers na te vragen of ze een klant al gebeld hebben. Dat scheelt flink wat tijd en moeite. En je ziet hiermee of je collega’s de beloftes naar hun klanten nakomen.
Heb je het idee dat je vertegenwoordigers regelmatig verkoopkansen laten liggen? Dan is het logisch dat je hier stevig van baalt. Al helemaal omdat je niet hard kan maken of het echt zo is. En blijft het bij een gevoel, dan zorgt dat altijd voor nóg meer frustratie. Want je weet dan namelijk niet waar het probleem precies zit.
Wekelijks krijg je via de MyDesk CRM software een rapport met alle verkoopkansen op een rijtje. Welke omzetten kun je op korte termijn verwachten? Zijn er kansen waar je een vertegenwoordiger nog even extra op moet wijzen? Je checkt hiermee dus iedere week heel simpel of uw vertegenwoordigers geen verkoopkansen vergeten
We begrijpen dat je MyDesk eerst graag zelf test voordat je er daadwerkelijk mee start. Je kunt MyDesk daarom gratis 30 dagen proberen voordat je een definitieve keuze maakt.