Snel scrollen

Je gaat ons toch niet vertellen dat je snel door het verhaal van Lisa heen wil scrollen!? Laten we er maar van uitgaan dat je haast hebt dan 😉 Klik op de onderstaande links om over specifieke functionaliteiten te lezen die Lisa helpen in haar dagelijkse werkzaamheden.

Even kennismaken; Accountmanager Lisa Janssen

Maak kennis met Lisa Janssen, een ambitieuze en toegewijde accountmanager bij een lokale Nederlandse groothandel. Een echt ons-kent-ons bedrijf. De directie bestaat al jarenlang uit dezelfde mensen, namelijk de oprichters. Via hen is Lisa een paar jaar geleden ook in deze functie gerold. Mede door de fijne werkomgeving en de harde werkersmentaliteit voelt ze zich nog steeds erg op haar plek.

Vanuit haar functie als accountmanager is ze dagelijks bezig met het onderhouden van bestaande klantrelaties en het aantrekken van nieuwe klanten. Omdat het bedrijf de afgelopen jaren een flinke groei heeft doorgemaakt, is de klantenportefeuille van Lisa flink gegroeid. Dat maakte het nog wel eens lastig voor haar om iedere klant de juiste aandacht te geven en haar werkzaamheden op de juiste manier te verdelen. Gelukkig heeft de directie het welzijn van de werknemers hoog in het vaandel staan en hebben ze sinds een jaar besloten om met MyDesk te gaan werken. En Lisa is hier maar wat blij mee!

Lees snel verder waarom.

Gecentraliseerd Klantplatform voor persoonlijke en professionele benadering

Iedere ochtend, voordat Lisa haar eerste klantafspraak heeft, opent ze MyDesk. Een CRM-systeem speciaal ontwikkelt voor het MKB. Wanneer ze MyDesk opent, tikt ze even snel de naam van de klant, waarmee ze de afspraak heeft, in en binnen een mum van tijd heeft ze alle benodigde informatie om een goed gesprek aan te kunnen gaan. Zo heeft ze bijvoorbeeld inzichtelijk:

  • De aankoopgeschiedenis van de klant
  • Wat er eerder is besproken met de klant – Communicatiegeschiedenis
  • Welke voorkeuren de klant heeft.

Omdat alle informatie gecentraliseerd is, heeft Lisa een echt klantplatform waar ze snel en gemakkelijk toegang heeft tot alle relevante informatie van iedere specifieke klant. Dit stelt haar in staat om haar klanten persoonlijk en professioneel te benaderen tijdens haar bezoeken.

Niet alleen fijn voor de klant, maar ook fijn voor Lisa, omdat ze altijd goed voorbereid op weg is!

Gestructureerd werken
Snel toegang tot informatie
Plannen Vervolgafspraken
Persoonlijke Benadering
Taakbeheer
Mobiele Applicatie

Notities en Verkoopkansen

Tijdens haar klantbezoeken maakt Lisa uitgebreide notities in MyDesk. Ze legt belangrijke informatie vast, zoals specifieke wensen van de klant, hun feedback en eventuele klachten. Dankzij het gecentraliseerde systeem, heeft niet alleen zij daar profijt van, maar ook haar collega’s kunnen achteraf nalezen wat er besproken is tijdens de afspraak.

Bovendien gebruikt ze het systeem om potentiële verkoopkansen uit deze contactmomenten te identificeren. Zo ontdekt ze dat een van haar klanten geïnteresseerd is in uitbreiding van hun productassortiment, en ze legt deze verkoopkans meteen vast in het systeem voor latere opvolging.

Takenbeheer

In het ’taken’ veld van MyDesk kan Lisa gemakkelijk haar taken en actiepunten plannen. Dat kan ze doen tijdens een klantinteractie, maar bijvoorbeeld ook ná een afspraak, wanneer het systeem dat vanuit zichzelf aan haar zal vragen. Lisa is erg blij met deze functie, omdat ze hierdoor makkelijk aantekeningen kan maken, deadlines vast kan leggen en haar prioriteiten kan beheren zodat waar werk overzichtelijk en georganiseerd blijft. De vragenoptie na klantbezoeken helpt haar tevens om meteen de belangrijkste zaken die besproken zijn op te schrijven, zodat ze daar niet op een later moment nog over na hoeft te denken.

Deze takenfunctionaliteit helpt Lisa om geen enkele klantbehoefte te vergeten. Wanneer ze tijdens een klantbezoek een specifieke vraag krijgt die ze niet direct kan beantwoorden, kan ze meteen een taak aanmaken voor haarzelf, of een collega, zodat dit wordt nagekeken en opgevolgd.

Meer weten over wat jou commerciële afdelingen kunnen met MyDesk?

Bekijk onze rendement per commerciële afdeling pagina

Wachtende Klanten

Lisa maakt ook graag gebruik van de ‘wachtende klanten’ functionaliteit van MyDesk. Voor sommigen beter bekend als de ‘Trappelende Klantjes’. Dit zijn de klanten van Lisa die gemarkeerd zijn, omdat ze nog wachten op een reactie, follow-up, of een andere afgesproken actie.

Deze functie helpt Lisa om belangrijke klantverzoeken, of vragen te onthouden. Een fijn geheugensteuntje voor haarzelf, maar ook een functie die een positieve invloed heeft op de klanttevredenheid. Het zorgt er namelijk voor dat haar klanten weten dat ze serieus worden genomen en nog belangrijker; niet vergeten!

Koppeling met Outlook

Wat het werkleven van Lisa écht een heel stuk makkelijker maakt, is de koppeling van MyDesk met Outlook. Deze koppeling zorgt ervoor dat alle afspraken en taken die zij aanmaakt, ook direct als agendapunt in Outlook worden gezet. Zo heeft ze al haar taken en afspraken op één plek en loopt ze niet het risico dat er dubbele invoer in haar agenda ontstaat.

Daarnaast is Lisa’s agenda op deze manier altijd up-to-date. Ze weet precies wanneer ze welke afspraak, of vergadering heeft en kan daar de rest van haar werkzaamheden gemakkelijk omheen plannen. Het helpt haar om een efficiëntere workflow van haar taken op te zetten en georganiseerd te blijven.

Meer weten over de functionaliteiten van MyDesk?

Bekijk onze functionaliteiten pagina

Mobiele Applicatie

Ook onderweg is MyDesk de steun en toeverlaat van Lisa. Dankzij de mobiele CRM-app heeft ze MyDesk altijd bij de hand. Hierdoor heeft ze ook altijd en overal:

  • Toegang tot klantgegevens
  • De mogelijkheid om notities toe te voegen ten te bewerken
  • Haar agenda bij zich om te beheren
  • Een handige routeplanner
  • Real-time data om interne zaken te bespreken

De app geeft haar onderweg flexibiliteit en helpt tevens om haar productiviteit te verhogen.


Geplaatst op 6 december 2023