Ontdek hoe My Desk, ons gebruiksvriendelijke CRM-systeem, bijdraagt aan het optimaliseren van de communicatie, het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het behalen van strategische doelen binnen jouw organisatie. In dit artikel duiken we dieper in op de vele voordelen en functionaliteiten van MyDesk per rol binnen de organisatie. Van het verbeteren van de samenwerking tussen afdelingen tot het beheren van klantgegevens en het maximaliseren van verkoopkansen, MyDesk biedt een allesomvattende oplossing voor jouw gehele commerciële afdeling. Hoe dan precies? Dat gaan we je hier uitleggen!
Ben je vooral benieuwd hoe MyDesk CRM het rendement verhoogd van een bepaalde afdeling binnen jouw organisatie? Klik dan op één van de onderstaande links.
Met MyDesk kunnen verkoop binnendienstmedewerkers dus hun communicatie met collega’s, klanten en prospects optimaliseren, wat resulteert in een efficiënter en effectiever verkoopproces en verbeterde resultaten.
MyDesk vergroot de performance van de marketingafdeling, door inzicht te geven in klantgedrag en marketingprestaties. Als marketeer maak je met name gebruik van de inzichten die door MyDesk verstrekt worden in Power BI en automatiseer je het marketing- en salesproces door slimme ‘’triggers’’ en ‘’actions’’ in te stellen.
Met Power BI kunnen marketingprofessionals geavanceerde CRM-rapportages en dashboards creëren en raadplegen. Dit stelt hen in staat om diepgaande analyses uit te voeren en visuele inzichten te genereren op basis van de gegevens die in MyDesk zijn verzameld. Ook worden bronnen als google analytics, ads, social media- en E-mailmarketingresultaten met één druk op de knop visueel weergegeven. Ze kunnen aangepaste KPI’s en grafieken maken om de prestaties van marketingcampagnes te volgen en te evalueren.
Daarnaast zijn de integratiemogelijkheden ideaal voor het stroomlijnen van workflows en processen. Het maakt marketing automation mogelijk door MyDesk te verbinden met ondersteunende systemen. Hierdoor kunnen marketingteams efficiënter werken door repetitieve taken te automatiseren en gegevensuitwisseling te automatiseren tussen verschillende platformen.
In combinatie met deze integraties is MyDesk een centraal knooppunt voor het begrijpen van klantgedrag en het meten van marketingprestaties. Het stelt marketingprofessionals in staat om datagestuurde beslissingen te nemen en effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen en aan te passen. Met deze geïntegreerde aanpak kunnen marketeers hun campagnes nauwkeurig afstemmen op de behoeften en voorkeuren van klanten, wat resulteert in een verbeterde ROI en klanttevredenheid.
MyDesk biedt verschillende functionaliteiten en ondersteuning voor buitendienstmedewerkers om klantgegevens en interacties effectief te beheren tijdens hun bezoeken. Hier zijn enkele manieren waarop MyDesk deze ondersteuning biedt:
👉 Kortom; MyDesk biedt een uitgebreide reeks functionaliteiten en ondersteuning die buitendienstmedewerkers kunnen helpen om klantgegevens en interacties effectief te beheren tijdens hun bezoeken. Dit zal resulteren in meer klanttevredenheid, een hogere verkoop en een efficiëntere bedrijfsvoering.
MyDesk biedt buitendienstmedewerkers een gestructureerde en effectieve manier om waardevolle feedback van klanten en prospects vast te leggen. Dit proces begint met een reeks gerichte vragen die bij het afronden van een afspraak worden gesteld:
Buitendienstmedewerkers kunnen aangeven of er tijdens het klantbezoek nieuwe zakelijke kansen of potentiële leads zijn ontstaan. Dit helpt bij het identificeren van groeimogelijkheden en verdere zakelijke ontwikkeling.
Men heeft de mogelijkheid om gedetailleerde notities toe te voegen over de besproken onderwerpen, klantbehoeften, feedback of andere relevante informatie die tijdens het gesprek naar voren kwam. Aanvullend hierop heeft de mobiele applicatie de optie om notities in te spreken. Deze notities ondersteunen de verkopers bij het creëren van nieuwe commerciële kansen en het beheren van hun relaties.
Eventuele taken die voortkomen uit het klantbezoek kunnen worden vastgelegd en toegewezen aan de juiste teamleden. Dit helpt bij het prioriteren en beheren van actiepunten die voortkomen uit de interactie met klanten, waardoor niets over het hoofd wordt gezien.
Verkopers kunnen klanten vragen of ze verdere interacties wensen en of er behoefte is aan het plannen van toekomstige afspraken. Dit draagt bij aan klantrelatiebeheer en zorgt ervoor dat de klanttevredenheid wordt verhoogd door aan de wensen en behoeften van de klant te voldoen.
👉 Deze gestructureerde aanpak in MyDesk stelt buitendienstmedewerkers in staat om belangrijke informatie en feedback vast te leggen, zakelijk kansen te identificeren, notities bij te houden en effectieve opvolgtaken te plannen.
Met behulp van deze functies kunnen managers: