Verbeter de performance van jouw marketing met MyDesk CRM. Lees op deze pagina hoe het gebruik van MyDesk CRM jouw marketingafdeling helpt door inzicht te geven in klantgedrag en hun eigen prestaties. Hoewel je het niet verwacht, zul je zien dat marketing & CRM hand in hand gaan!
Jouw marketeers zullen waarschijnlijk niet heel veel gebruikmaken van een CRM-systeem. Het is immers voornamelijk een systeem voor klantcontact en leadopvolging, iets dat marketeers niet (snel) zullen doen. Toch zullen ook zij hun werkzaamheden beter kunnen uitvoeren door met CRM aan de slag te gaan. We leggen je graag uit hoe.
MyDesk helpt jouw marketingafdeling hun performance te verbeteren door inzicht te geven in klantgedrag en hun eigen marketingprestaties. Jouw marketeers zullen voornamelijk gebruikmaken van de inzichten die door MyDesk verstrekt worden in Power BI. Ook is het mogelijk om het marketing- en salesproces te automatiseren door slimme ‘’triggers’’ en ‘’actions’’ in te stellen.
Met Power BI kunnen marketingprofessionals geavanceerde CRM-rapportages en dashboards creëren en raadplegen. Dit stelt hen in staat om uitgebreide analyses uit te voeren en visuele inzichten te genereren op basis van de gegevens verzameld in MyDesk. Daarnaast worden bronnen zoals Google Analytics, (Google) advertenties, resultaten van sociale media en e-mailmarketing met één druk op de knop visueel weergegeven. Ze hebben de mogelijkheid om aangepaste KPI’s en grafieken te maken om de prestaties van marketingcampagnes te volgen en te evalueren.
Bovendien zijn de integratiemogelijkheden een ideale oplossing voor het stroomlijnen van workflows en processen. MyDesk maakt marketing automation mogelijk door verbinding te maken met ondersteunende systemen. Hierdoor kunnen marketingteams efficiënter werken. Het stelt ze in staat om repetitieve taken te automatiseren en gegevensuitwisseling tussen verschillende platformen te automatiseren.
De combinatie van deze integraties maakt MyDesk tot centraal knooppunt voor het begrijpen van klantgedrag en het meten van marketingprestaties. Het stelt marketingprofessionals in staat om datagestuurde beslissingen te nemen, in plaats van te acteren op onderbuikgevoelens. Effectievere marketingstrategieën worden ontwikkelt en aangepast waar nodig. Met deze geïntegreerde aanpak kunnen marketeers hun campagnes nauwkeurig afstemmen op de behoeften en voorkeuren van klanten, wat resulteert in een verbeterde ROI en klanttevredenheid.
Het gebruik van een CRM-systeem heeft ook als voordeel dat het helpt bij de samenwerking tussen marketing en andere teams. We lichten dit graag toe aan de hand van een aantal voorbeelden
Om de synchronisatie tussen beide systemen in orde te maken, kan er met behulp van een Webservice API een koppeling gemaakt worden tussen Exact en MyDesk. Bij deze moderne manier van koppelen, wordt de data online uitgewisseld waardoor beide systemen continu met elkaar kunnen communiceren.
Het is belangrijk dat je voor jezelf nagaat welke data je inzichtelijk wil hebben. Misschien is Power BI daarvoor de oplossing en is een koppeling van je CRM met je ERP-systeem helemaal niet nodig.
Klantgegevens die in het CRM systeem staan, zijn maar een fractie van de beschikbare data die een verkoper kan helpen om optimaal te presteren. Met een Power BI dashboard op basis van jouw CRM en ERP data heb je in één oogopslag inzichtelijk hoe je met je commerciële team presteert.
Een Power BI dashboard presenteert de belangrijkste verkoopdata in een visueel overzicht met behulp van begrijpelijke tabellen en grafieken. Verkopers zien meteen welke openstaande offertes er zijn, kunnen meteen bepalen wat de effectiviteit van een investering is en kunnen gelijk een beeld schetsen van het koop- en betalingsgedrag van jullie klanten.
Het wordt direct duidelijk welke klanten en producten jouw bedrijf het meeste rendement opleveren en welke klanten en productgroepen het belangrijkst zijn voor het voortbestaan van het bedrijf. Daarnaast krijg je inzicht in klanten die jouw verkoopteam veel energie kosten, maar eigenlijk maar weinig opleveren. Op basis van deze informatie kunnen de verkopers een plan maken, bepalen hoe veel tijd en energie zij in een klant willen steken en hoeveel daar dan aan verdiend zal worden.
Data die je ook zichtbaar kan krijgen in een Power BI dashboard: