Stage bij MyDesk: marketing en verkoop binnendienst

Per februari 2024 zijn wij op zoek naar een marketing en sales stagiair(e). Tijdens deze meewerkstage werk je mee en doe je ervaring op in verschillende aspecten van marketing en sales.

Wat ga je doen en leren?

Deze stageplek biedt jou de kans om zowel de marketing- als saleskant van commercie binnen de CRM-softwaremarkt beter te leren kennen. Je gaat meelopen in het gehele proces, van het identificeren van een lead, tot aan het implementeren van een nieuwe klant.

Meelopen bij verkoop binnendienst

Tijdens jouw stage ga je meelopen bij verkoop binnendienst (sales). Hier ga je Ilse, onze manager binnendienst, ondersteunen in verschillende taken.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit: 

  • Leads identificeren: door middel van onze tools zie je welke bedrijven onze website bezoeken. Met jouw selectie bepaal je welke leads gekwalificeerd worden voor opvolging.
  • Lead benaderen:
    Je probeert in gesprek te komen met de commercieel manager van het bedrijf.
    Dit contact verloopt via telefoon, mail en LinkedIn.
  • Samen met Ilse ga je inzicht verkrijgen in de huidige situatie rondom het verkoopproces en het CRM-systeem bij de klant.
  • Kennismakingsgesprekken plannen: is er een goede match tussen het bedrijf en MyDesk? Dan ga je een kennismakingsgesprek plannen met dit bedrijf
  • Kennismakingsgesprekken voeren: samen met Ilse ga je in gesprek om écht goed inzicht te krijgen in de wensen, uitdagingen en behoeften van de potentiële klant.
  • Het vervolgtraject:
    Je helpt met de voorbereiding van trainingen.
    Ondersteunen bij de CRM-implementatie.
    Ondersteunen bij het beantwoorden van klantvragen.
Persoonlijk contact met onze crm experts

Onze salestijger en jouw toekomstig begeleidster; Ilse!

Marketing-Automation-Retention

Je andere begeleiders, marketeer Arno (Links) en sparringpartner voor commercieel managers, ook wel de bedrijfsleider, Koen (rechts).

Ondersteunen bij marketing

Om de funnel voor sales goed te vullen, houdt MyDesk zich ook op allerlei fronten van marketing bezig. We nemen je mee in ons proces en betrekken je bij de verschillende werkzaamheden die hierin uitgevoerd worden.

Om te beginnen hebben wij een zogenaamde ‘Social Selling strategie’, die jij mag gaan uitvoeren.

Wat houdt dat in?

  • Beslissers en beïnvloeders van geïdentificeerde leads benaderen via LinkedIn:
    Je stuurt een connectieverzoek.
    Na acceptatie probeer je verder in gesprek te gaan.
    Als dat niet lukt stuur je een leuke gratis weggever om alsnog reactie te krijgen.
    Via deze weg wordt de lead opnieuw geïdentificeerd als hij of zij op onze website komt.
    Op dat moment is de kans groot dat de persoon in kwestie zelf een aanvraag doet om in contact te komen met ons voor een kennismakingsgesprek.
  • 2x per week LinkedIn content plaatsen:
    Via het account van Koen.
    Je helpt marketeer, Arno, bij het creëren hiervan.
  • Content creëren:
    Interessante onderwerpen voor blogs bedenken en uitschrijven.
    Andere content, zoals whitepapers, case-studies, videos en klantcases maken.
    Interviews voorbereiden, plannen en houden met collega’s.
    Interviews voorbereiden, plannen en houden met klanten.
    Visuals voor op de website en advertenties maken.
    – Content op de bestemde kanalen plaatsen.

Naast het meewerken, is er ook genoeg tijd beschikbaar om aan je stageopdracht te werken, indien je deze hebt. Tijdens jouw stage bij MyDesk begeleiden we je hier graag mee

Wat jou een topper maakt

  • Een enthousiaste hbo’er die een marketing/sales gerichte studie volgt;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Het lijkt je tof om bij een startup aan de slag te gaan;
  • Je durft vragen te stellen en fouten te maken, leren doen we samen;
  • Jij kan nog papier aan een boom verkopen. Grapje, maar een vlotte babbel gaat je wel helpen;
  • Een kantoor-thuis balans van minimaal 60/40, maar als jij vaker op kantoor wil komen, dan vinden we dat hartstikke leuk! De eerste weken volledig op kantoor is wel wenselijk.

Waar je in terecht komt

  • Een groep CRM enthousiastelingen die jou graag helpen met goede begeleiding;
  • Een fijne werkomgeving in het prachtige monumentale pand ‘de Kazerne’ te Nijmegen;
  • Jonge, (nee, maar echt!) collega’s die begrijpen dat het leven niet alleen uit werk bestaat;
  • En een mixpoezie van ervaren externe seniors die de strategie- en proceskaders voor MyDesk mee neerzetten. Er is dus een duidelijke koers uitgestippeld;
  • Omdat onze IT-er’s anders nooit buiten komen, hebben we regelmatig bedrijfsuitjes;
  • Een mooie kans om een jong bedrijf te helpen met sales en het optuigen van de marketingmachine;
  • Een stagevergoeding van €350,- per maand.

Over MyDesk

MyDesk is gespecialiseerd in CRM-software met een eigen ontwikkeld CRM-systeem van Nederlandse bodem. Wij zijn er voor MKB-Nederland! We doen er alles aan om het systeem zó makkelijk te maken, dat iedereen ermee kan werken. Met behulp van een strategie sessie, praktische training en persoonlijke begeleiding, zorgen we ervoor dat CRM bij onze klanten een succes wordt.

MyDesk was onderdeel van Blisss Software, maar staat sinds kort op eigen benen. Het afgelopen jaar zijn we druk bezig geweest om te bouwen aan onze merkidentiteit. Als stagiair marketing en sales ga je ons helpen hét CRM-systeem voor MKB-Nederland te worden. Zie je dat helemaal zitten? Stuur dan een mailtje met CV en een korte motivatie naar: k.rovers@my-desk.nl. 

Wil je jouw toekomstige collega’s alvast leren kennen? Klik dan op de onderstaande button.

 

Wil je meer weten over MyDesk en CRM? Kijk dan gerust even verder op onze website door op één van de onderstaande linkjes te klikken!

CRM app ✓ Bezoekverslag app ✓ Nederlands CRM ✓ CRM voor MKB ✓ Eenvoudig CRM