Welke informatie leg je vast in het CRM systeem?

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Daarbij is de volgende vraag belangrijk: welke informatie leg je vast in het CRM systeem?

Met de My Desk verwerkt elke vertegenwoordiger het klantbezoek binnen twee minuten op zijn sales applicatie, via zijn tablet of mobiel. Zij hoeven aan de hand van maximaal 4 onderwerpen alléén de minimale hoeveelheid informatie in te voeren in de My Desk.

De sales software van de app slaat deze antwoorden op in het CRM en verwerkt deze gegevens vervolgens in zeer nuttige informatie voor de vertegenwoordiger, de binnendienst en het management.

1. Schat de omzet en de slagingskans

Door invulling van deze gegevens heb je automatisch een overzicht van alle openstaande verkoopkansen bij alle klanten op je dagelijkse dashboard of in een weekrapport. Handig voor het plannen van je werk en tijdens een verkoopoverleg.

2. Maak een gespreksnotitie

De notitie is het beste als hij kort en duidelijk is. Vooral vastleggen wat je voor je klant wilt regelen om tot een deal te komen. Samen met het antwoord op vraag 1 staat deze informatie op het dagrapport die je ’s morgens al in outlook hebt staan. Zo deel je de informatie met het hele team.

3. Maak een taak voor jezelf en/of een collega

In plaats van bellen naar de binnendienst en notities voor jezelf, tik je hier in 1 korte zin de taak. Deze taak staat dan, gekoppeld aan de klantgegevens, direct op je eigen dagelijkse dashboard en in de outlook van je collega. Hiermee bespaar je echt veel werktijd.

4. Vast een vervolgafspraak maken

Soms weet de klant op het eind van het gesprek wanneer hij weer een volgend bezoek wil hebben. Als je de afspraak hier invult dan staat het meteen vast in je outlook agenda. Vaak weet de klant nog geen vervolgdatum en kan vraag 4 nog niet worden ingevuld. My Desk zorgt ervoor dat de klant automatisch weer in beeld komt voor een volgend bezoek. Op het dagelijkse dashboard staan de klanten die bezocht moeten worden en daarmee maak je een logische route- en bezoekplanning.

Dit is slechts een greep uit het gemak wat je hebt en de informatie die je krijgt als je na een gesprek met een klant 2 minuten de tijd neemt om deze vragen vast te leggen in je CRM systeem.

Benieuwd hoe dit voor jouw organisatie werkt? Bekijk de MyDesk CRM demo:

Bekijk demo

Gerelateerde artikelen:


Geplaatst op 13 maart 2020