Sales rapportage met één klik op de knop? MyDesk CRM.
Herken je dit? Je moet een sales rapportage maken van de afgelopen maand, maar je komt er niet uit. Al die verschillende cijfers in verschillende documenten. Frustrerend, want als eindverantwoordelijke van de verkoopafdeling wil je je zaakjes graag op orde hebben.
Gelukkig kan het ook anders. Met MyDesk CRM krijg je automatisch je salesrapportage in je mail. Je ziet waar jouw vertegenwoordigers mee bezig zijn, waar verkoopkansen liggen, welke omzet er in de pijplijn zit en welke omzet er is gerealiseerd. En dat alles in een helder visueel rapport. Zo kun je jouw verkoopteam gericht bijsturen en houd je het zicht op de cijfers.
Het mooiste voor mij aan MyDesk is de rapportages die ik krijg als ik ’s ochtends wakker word
Dagelijks ontvangt je het dagrapport in jouw mailbox. In deze sales rapportage staat een overzicht van de afgehandelde afspraken, de verkoopkansen en de gemaakte notities van jouw verkopers van de vorige dag. Hiermee weet je direct wat er speelt en kun je waar nodig actie ondernemen. Bijvoorbeeld als een deal is stukgelopen of er iemand iets vergeten is.
Het wekelijkse verkooprapport van MyDesk toont de pijplijn van jouw vertegenwoordigers. In deze sales rapportage zie je welke kansen of offertes er momenteel openstaan en wat de verwachte slagingskans is. Zo weet je welke omzetten je op korte termijn kunt verwachten. En net zo belangrijk: zo kan je jouw vertegenwoordiger nog eens herinneren aan die belangrijke verkoopkans bij die ene grote prospect die jullie al jaren als klant willen binnenhalen.
Wil je bepaalde rapportages opvragen die belangrijk zijn voor het verkoopproces binnen jouw bedrijf? Bijvoorbeeld een omzetrapportage, een rapportage van een specifieke klantgroep of de rapportage van een reclamecampagne? Dan kun je deze met één klik op knop opvragen via Power BI.
Je wilt graag zicht op hoe jouw vertegenwoordigers presteren. Natuurlijk kan één van jouw verkopers een keer een afspraak vergeten. Maar dat moet niet te vaak gebeuren. Met het niet-bezochte klanten rapport zie je direct welke klanten al flinke tijd aan het wachten zijn op een contactmoment. Zo kun je gelijk jouw vertegenwoordiger aanspreken en aansturen om contact op te nemen met de klant.