Waarschijnlijk voelt het lekker en comfortabel: een paar grote A-klanten die je maandelijks een prima omzet opleveren. De relatie is goed. Dagelijks is er contact. Soms wat extra werk....
Heb je dit ooit meegemaakt tijdens je sales carrière? Je bent een flinke tijd bezig geweest met het maken van de omzetprognose. Aan het begin van het jaar presenteer...
Het voorbereiden van je wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse sales meeting kan je als manager flink wat tijd kosten. Je wilt de cijfers graag op orde hebben, moet een presentatie...
Ben jij verantwoordelijk voor nieuwe klanten én voor het relatiebeheer met bestaande klanten? Dan is het soms lastig om een goede balans te vinden in je werkzaamheden. Loopt het...
Nieuw jaar, nieuwe doelen. Niet alleen persoonlijk heb je wellicht nagedacht over wat je dit jaar wilt bereiken. Ook zakelijk zijn er doelen die je wilt behalen. Als resultaatgerichte...
Acquisitie aan de deur, belletje trekken bij prospects; sinds maart 2020 is het voor vertegenwoordigers een stuk moeilijker om fysiek bij potentiele klanten langs te gaan. Een flitsbezoek door...
Acquisitie via LinkedIn: voor sommige verkopers een dagelijkse routine. Voor veel andere verkopers een ver-van-mijn-bed show. Tenminste, tot nu. Want met dit 3-stappenplan voor acquisitie via LinkedIn, wordt verkopen...
Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onderstaande rapporten helpen je voor extra inzicht in: wat er speelt bij jouw...
Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning...
Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Daarbij...
Niet alleen het gebruikersgemak en de eenvoud van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer je gebruik maakt van onderstaande tips zal...
De afgelopen jaren ben ik met veel bedrijven in gesprek gegaan over het onderwerp CRM. Wat opvalt is dat elk bedrijf zijn eigen wensen heeft. Toch zijn er een...