Blog

Klantanalyse maken
01-12-2021

Klantenanalyse maken? Zo doe je dat (4-stappenplan)

Waarschijnlijk voelt het lekker en comfortabel: een paar grote A-klanten die je maandelijks een prima omzet opleveren. De relatie is goed. Dagelijks is er contact. Soms wat extra werk....

omzetprognose
22-09-2021

Presteert jouw salesteam onder omzetprognose? Hier vloeit je omzet weg

Heb je dit ooit meegemaakt tijdens je  sales carrière? Je bent een flinke tijd bezig geweest met het maken van de omzetprognose. Aan het begin van het jaar presenteer...

Salesmeeting
23-02-2021

Sorry, wat zei je? Zo maak je jouw sales meeting interessanter voor je verkopers

Het voorbereiden van je wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse sales meeting kan je als manager flink wat tijd kosten. Je wilt de cijfers graag op orde hebben, moet een presentatie...

relatiebeheer tips
11-02-2021

5 makkelijk toepasbare tips om je relatiebeheer persoonlijk te maken

Ben jij verantwoordelijk voor nieuwe klanten én voor het relatiebeheer met bestaande klanten? Dan is het soms lastig om een goede balans te vinden in je werkzaamheden. Loopt het...

Verkoopdoelstellingen voorbeelden
17-01-2021

Alle neuzen dezelfde kant op: het belang van goed onderbouwde verkoopdoelstellingen voor je salesteam

Nieuw jaar, nieuwe doelen. Niet alleen persoonlijk heb je wellicht nagedacht over wat je dit jaar wilt bereiken. Ook zakelijk zijn er doelen die je wilt behalen. Als resultaatgerichte...

Zo verandert het werk van de vertegenwoordiger
29-12-2020

Van belletje trekken naar wiebelen op je bureaustoel: zo verandert het werk van de vertegenwoordiger in 2021

Acquisitie aan de deur, belletje trekken bij prospects; sinds maart 2020 is het voor vertegenwoordigers een stuk moeilijker om fysiek bij potentiele klanten langs te gaan. Een flitsbezoek door...

Acquisitie via Linkedin
16-12-2020

Praktisch 3-stappenplan voor acquisitie via LinkedIn

Acquisitie via LinkedIn: voor sommige verkopers een dagelijkse routine. Voor veel andere verkopers  een ver-van-mijn-bed show. Tenminste, tot nu. Want met dit 3-stappenplan voor acquisitie via LinkedIn, wordt verkopen...

CRM rapportages
01-04-2020

Welke nuttige rapportages kan je uit het CRM-systeem halen?

Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onderstaande rapporten helpen je voor extra inzicht in: wat er speelt bij jouw...

planning buitendienst
26-03-2020

Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning...

Welke info leg je vast in het CRM systeem
13-03-2020

Welke informatie leg je vast in het CRM systeem?

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Daarbij...

actief gebruik crm
03-03-2020

Actief gebruik van het CRM systeem bereik je zo

Niet alleen het gebruikersgemak en de eenvoud van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer je gebruik maakt van onderstaande tips zal...

crm gebruiken
23-12-2016

8 Tips om ervoor te zorgen dat je medewerkers graag werken met een CRM-systeem

De afgelopen jaren ben ik met veel bedrijven in gesprek gegaan over het onderwerp CRM. Wat opvalt is dat elk bedrijf zijn eigen wensen heeft. Toch zijn er een...