Acquisitie aan de deur, belletje trekken bij prospects; sinds maart 2020 is het voor vertegenwoordigers een stuk moeilijker om fysiek bij potentiele klanten langs te gaan. Een flitsbezoek door...
Acquisitie via LinkedIn: voor sommige verkopers een dagelijkse routine. Voor veel andere verkopers een ver-van-mijn-bed show. Tenminste, tot nu. Want met dit 3-stappenplan voor acquisitie via LinkedIn, wordt verkopen...
Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onderstaande rapporten helpen je voor extra inzicht in: wat er speelt bij jouw...
Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning...
Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Daarbij...
Niet alleen het gebruikersgemak en de eenvoud van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer je gebruik maakt van onderstaande tips zal...
CRM (een relatiebeheer systeem) is onmisbaar als meerdere medewerkers binnen het bedrijf een klantrelatie opbouwen. Iedere ondernemer gebruikt een boekhoudpakket voor de financiële registratie zodat men weet wat de...
De afgelopen jaren ben ik met veel bedrijven in gesprek gegaan over het onderwerp CRM. Wat opvalt is dat elk bedrijf zijn eigen wensen heeft. Toch zijn er een...