CRM

CRM en ERP koppelen
22-09-2022

CRM en ERP koppelen

Een aanzienlijk deel van de klanten van MyDesk maakt succesvol gebruik van de koppeling tussen MyDesk CRM en het ERP systeem dat zij zelf gebruiken. Deze koppeling heeft een aantal voordelen die het werk voor de vertegenwoordiger, de binnendienst en de manager een stuk gemakkelijker maken:

logo MyDesk
22-07-2022

Salesflow wordt MyDesk!

Nieuws! Salesflow gaat vanaf vandaag, 29 juli, verder onder de naam MyDesk! Salesflow heeft zich de laatste jaren dusdanig ontwikkeld op het vlak van CRM, dat het tijd is...

Klantdata verrijken
05-01-2022

Klantdata verzamelen en verrijken: deze 5 gegevens mag je niet vergeten

Klantdata verzamelen en verrijken; niet bepaald de leukste taak die je als commercieel professional hebt. Want welke gegevens van je klant heb je precies nodig om goed te kunnen...

24-12-2021

Bepaal je doelstellingen per klant: gratis voorbeeld accountplan 2022

De feestdagen zijn voorbij. 2022 is aangebroken. Je hebt je algemene verkoopdoelstellingen voor het nieuwe jaar waarschijnlijk al een tijdje klaarliggen. Nu is het tijd voor de volgende stap....

Klantanalyse maken
01-12-2021

Klantenanalyse maken? Zo doe je dat (4-stappenplan)

Waarschijnlijk voelt het lekker en comfortabel: een paar grote A-klanten die je maandelijks een prima omzet opleveren. De relatie is goed. Dagelijks is er contact. Soms wat extra werk....

omzetprognose
22-09-2021

Presteert jouw salesteam onder omzetprognose? Hier vloeit je omzet weg

Heb je dit ooit meegemaakt tijdens je  sales carrière? Je bent een flinke tijd bezig geweest met het maken van de omzetprognose. Aan het begin van het jaar presenteer...

CRM Key User
10-03-2021

CRM implementatie: de CRM key user als onmisbare schakel

Soms kom je woorden tegen die je fantasie prikkelen. Termen waarvan je de precieze betekenis niet kent, maar waarbij je jezelf wel degelijk een verbeelding kan maken. Neem nou...

relatiebeheer tips
11-02-2021

5 makkelijk toepasbare tips om je relatiebeheer persoonlijk te maken

Ben jij verantwoordelijk voor nieuwe klanten én voor het relatiebeheer met bestaande klanten? Dan is het soms lastig om een goede balans te vinden in je werkzaamheden. Loopt het...

Prikkel je verkopers
31-01-2021

Je verkopers groeien graag met je mee: prikkel ze met trainingsmomenten

Herken je dat? Zo’n eureka-moment waarop je denkt: nú heb ik het gevonden. Je gaat fantaseren, tekent misschien wat uit, en je begint. Soms blijkt zo’n wild verkoopidee niet...

CRM rapportages
01-04-2020

Welke nuttige rapportages kan je uit het CRM-systeem halen?

Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onderstaande rapporten helpen je voor extra inzicht in: wat er speelt bij jouw...

planning buitendienst
26-03-2020

Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning...

Welke info leg je vast in het CRM systeem
13-03-2020

Welke informatie leg je vast in het CRM systeem?

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Daarbij...